یکسری حقایق وجود دارد که نه ما جرات گفتنش را داریم نه شما! نمی‌خواهم در سن ۷۰ سالگی به زندان بروم

جمعه, 30ام اردیبهشت, 1401
اندازه قلم متن

did19.jpgاین آقایانی که مرتب از لفظ انقلابی‌ استفاده می کنند قرار است علیه چه کسانی انقلاب کنند؟ مردم؟

دیده‌بان ایران- «یکسری حقایق وجود دارد که نه ما جرات گفتنش را داریم نه شما!»، «نمی‌خواهم در سن ۷۰ سالگی به دلیل انتقاد از انتصابات به زندان بروم!» این اظهارات یکی از نمایندگان اسبق مجلسی‌ست که به نظر می رسد این روزها در کشمکش با جریان «انقلابی» پا پس کشیده است. دولت ابراهیم رئیسی علیرغم همه هشدارها اقدام به حرف ارز ترجیحی کرد و در این راه هم نه تنها دو قوه دیگر از او حمایت کردند بلکه نیروها و نهادهای نظامی کشور هم از این اقدام دولت ابراز رضایت می کنند. در این بین اما؛ اعتراضات و مشکلات معیشتی مردم و همچنین افزایش بی سابقه اقلام ضروری باعث شده تا برخی از السابقون نظام نسبت به عملکرد این روزهای دولت موسوم به انقلابی اعتراض کنند.

ناصر قوامی، نماینده ادوار مجلس و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ششم در همین رابطه با سایت دیده‌بان ایران گفت وگو کرده است که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

*آقای قوامی! افزایش قیمت کالاهای اساسی این روزها داد مردم که هیچ داد مسئولان مسبب را هم در آورده! به اعتقاد شما علت و ریشه این حجم از مشکلات اقتصادی چیست؟

یکسری از مشکلات وجود دارد که نه ما جرات گفتنش را داریم و نه شما اجازه انتشارش را! اگر ما ریشه و علت این مشکلات را بگوییم، گفته‌های ما را امنیتی تلقی کرده و با زور و خشونت با ما رفتار خواهند کرد. شما خبرنگاران هم بخواهید زیاد از این قضایا حرف بزنید به سرنوشت همان کسانی‌که به زندان افتادند، دچار خواهید شد. بنابراین ما مجبوریم از این مسائل چشم‌پوشی کنیم چون اگر این کار را نکنیم توسط همین افراد ……. در رابطه با شعارهای آقای رئیسی هم باید عرض کنم که در همه کشورها مقامات اظهارات و وعده‌هایی را عنوان می‌کنند که امکان دارد نتوانند به این وعده‌ها عمل کنند و این کاملاً طبیعی است. در خود آمریکا هم بایدن نتوانست به وعده‌های خودش عمل کند! مشکل اساسی کشور ما این است که اقتصاد ما به شدت بیمار است و متاسفانه پول ملی هم ما دیگر هیچ ارزشی ندارد!

*شما در بخشی از اظهاراتتان اذعان داشتید که برخی مسائل وجود دارد که نه خبرنگاران حق گفتن آن را دارند و نه مقامات! با ادامه این شرایط تا کی باید سکوت کرد؟

تا وقتی‌که جو کشور تا این اندازه امنیتی باشد و افراد بدون هیچگونه احضاریه رسمی بازداشت شوند و در آخر هم مشخص نشود که این افراد به کجا منتقل شده و توسط چه کسانی بازداشت شده‌اند، ما نمی‌توانیم از علت به وجود آمدن این مشکلات صحبت کنیم. هم ما فعلان سیاسی، هم شما خبرنگاران و هم مردم می‌دانند که مشکل از کی و کجاست! همه ما از ترس زندان و شکنجه اعتراض نمی‌کنیم و حرف نمی‌زنیم! به اعتقاد بنده خود آقای رئیسی دلش می‌خواهد که مشکلات را حل کند اما متاسفانه کسانی مثل مخبر سد راه او می‌شوند. همین مخبر در کمال پررویی به مردم می‌گوید که ما نان را کوپنی خواهیم کرد! این فرد معاون اجرایی رئیس‌جمهور یک مملکت است! چرا آقایان نمی‌گویند که پول نفت بشکه ۱۰۰ دلار را چکار می‌کنند؟! این اتفاقات تقصیر تیم آقای رئیسی است نه خود او! خیلی مشخص است که چه کسی به «مخبر» چنین جایگاهی داده است! نمی‌خواهم با انتقاد از وضعیت موجود در سن ۷۰ سالگی به زندان بروم!

*امروز ابراهیم رئیسی طی اظهاراتی ادعا کرد که می‌خواهد مزه شیرین عدالت را به مردم بچشاند! این اظهارات در حالی مطرح شده که برخی بر این باورند که آقای رئیسی بهتر است از قدرت کناره گیری کند! نظر شما در این باره چیست؟

آقای رئیسی دوست دارد که عدالت را برقرار کند اما به او اجازه این کار را نمی‌دهند! افراد مثل مخبر اجازه تغییر شرایط را نمی‌دهند!

*آقای قوامی! به نظر می‌آید پس از انتشار خبر سیسمونی گیت محمدباقر قالیباف، اختلاف میان نیروهای انقلابی شدت گرفته و به نوعی هر کدام از این افراد در پی گرفتن سهم بیشتری از سفره انقلاب هستند؛ ریشه این اختلافات را به چه شکل تحلیل می‌کنید؟

بنده در خصوص سفر خانواده قالیباف به ترکیه قضاوت نمی‌کنم اما آن چیزی که مسلم است این است که در برخی مواقع سلیقه خانم‌ها به گونه‌ای است که زیاد با سلیقه آقایان همخوانی ندارد و به همین دلیل در این موارد خانم‌ها را نمی‌شود کنترل کرد و مثل اینکه همسر و دختر آقای قالیباف هم بدین گونه رفتار کردند. بالاخره این انجام چنین خریدهایی توسط خانم‌ها عادی است و شاید خود قالیباف هم راضی نبوده باشد.

*همانطور که می‌دانید از زمان روی کار آمدن اصولگرایان، لفظ «انقلابی» از دهان شان نمی‌افتد! اصلا «انقلابی» بودن به چه معناست؟

من خودم هم نمی‌دانم این لفظ انقلابی که آقایان چند سالی است بکار می برند به چه معناست؟! آقایان قرار است بر علیه چه کسی یا کسانی انقلاب کنند؟! آقایان انقلابی مگر قرار است علیه مردم فقیر کشور انقلاب کنید که دست بردار نیستید؟! ما یکبار انقلاب کردیم و آن هم علیه شاه بود! آقایان از خواب بیدار شوید انقلاب تمام شد! در جمهوری اسلامی قرار است علیه کی انقلاب کنید؟! به ما بگویید که ما هم پشت سر شما علیه همان شخصی که شما می‌گویید انقلاب کنیم! آقایان نماینده! شما جماعت به‌عنوان اعضای مجلس انقلابی قرار است علیه چه کسی انقلاب کنید؟! بنده سال‌ها پیش به اصلاح‌طلبان گوشزد کردم که از قدرت کناره‌گیری کنید و نظام را دو دستی تقدیم این آقایان کنید تا ببینید که این جماعت به جان هم می‌افتند! این جماعت برای رسیدن به پول و قدرت به خودشان هم رحم نمی‌کنند چه برسد به مردم

*آقای قوامی! باتوجه به شرایط نابه‌سامان کشور، شروع اعتراضات گسترده مردم را تا چه اندازه متحمل می‌دانید؟

امکان وقوع اعتراضات سراسری در کشور وجود دارد اما این را باید بدانیم که مشکلات با آمدن در خیابان درست نمی‌شود. در دنیای سیاست هیچکس با آدم رفیق و یا دشمن نیست؛ یعنی نباید اروپا را دشمن و یا دوست خود بدانیم. باید تلاش کنیم با همه کشورها روابط قابل قبولی داشته باشیم. آقایان باید به تمام دنیا بگویند که ما با چین و روسیه نه دوستیم نه دشمن! بنده خطاب به دوستان اصولگرا می‌خواهم بگویم که آقایان محترم با هم دوست باشید! چرا شما جماعت با هم سازش ندارید؟ مقداری از حرص و طمع‌تان را برای رسیدن به خواسته‌های دنیوی کاهش دهید و به مردم فکر کنید! این روندی که آقایان اصولگرا در پیش گرفته‌‍اند هم به ضرر خودشان است هم به ضرر نظام!

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.