فقر آموزشی در ایران؛ وجود ۹۳۵ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در کشور

دوشنبه, 2ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از وجود ۹۳۵ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از وجود ۹۳۵ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در کشور خبر داد که در این گزارش به حدود ۱۸۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل و ۷۵۰ هزار دانش آموز تارک تحصیل در کشور اشازه شده است.

محمدحسین حسینی در سلسله نشست‌های فقر چندبعدی و سیاست‌های فقرزدایی با عنوان «فقر آموزشی در ایران»، با بیان اینکه خوشحالم نهادهای بیرونی به موضوعات آموزش و پرورش ورود می کنند گفت: ما هیچ راه همواری برای توسعه کشور جز آموزش و پرورش نداریم.

مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اما اگر به هردلیلی بچه‌های ما مدرسه نیامدند و یا با افت تحصیلی به مقاطع بالاتر رفتند و در مقابل دانش آموزانی با هزینه‌های هنگفت به بالاترین کیفیت یادگیری دست یافتند، یک شکاف بسیار فاجعه بار ایجاد می‌شود که تبعات بسیاری به همراه خواهد داشت. همین شکاف و اختلاف است که می‌تواند سرچشمه بزه و فساد و غیره شود.

حسینی با بیان اینکه ما گاهی با اقداماتی که انجام می‌دهیم یک مسئله پیچیده را بغرنج‌تر و پیچیده تر می‌کنیم گفت: اینکه بچه‌ها بیرون از مدرسه باشند و یا یادگیری خوبی نداشته باشند سرچشمه ناملایمات است. لازم است یک گفتمان انتقادی شکل بگیرد مبنی بر آنکه حال آموزش و پرورش خوب نیست؛ ۷۵۰ هزار تارک تحصیل و ۱۸۵ هزار بازمانده از تحصیل داریم. در زمینه دسترسی آموزشی، فضا و تجهیزات و حضور دانش آموز در مدرسه بسیار مهم است. همچنین لازم است در زمینه کیفیت آموزش مطالبه‌گری شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.