ششمین جلسه دادگاه حبیب اسیود فردا برگزار می شود

سه شنبه, 3ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه شنبه ۳ خردادماه، از برگزاری ششمین جلسه دادگاه پرونده حبیب اسیود به تاریخ ۴ خردادماه خبر داد. حبیب اسیود در آبان ماه سال گذشته در شرایط و روند مبهمی از خارج از ایران به تهران منتقل شد. تاکنون پنج جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰، از برگزاری ششمین جلسه دادگاه پرونده حبیب اسیود در تاریخ ۴ خردادماه خبر داد.

پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حبیب کعبی (حبیب اسیود) فعال سیاسی روز یکشنبه ۸ اسفند  ۱۴۰۰، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

در جریان برگزاری جلسه پنجم دادگاه رسیدگی به اتهامات حبیب اسیود، امین وزیری، معاون دادستان بخش‌های دیگری از کیفرخواست آقای کعبی را اعلام کرده و با پایان قرائت کیفرخواست در دادگاه، ادامه رسیدگی به پرونده و اخذ دفاعیات وی در خصوص اتهامات مطروحه به جلسه دیگری موکول شد.

امین وزیری، او را به ” افساد فی‌الارض از طریق تشکیل، اداره و سرکردگی یکی از گروه های مخالف نظام”، “بمب‌گذاری در اماکن دولتی و خصوصی” ، ” طراحی و اجرای عملیات تروریستی” و “تخریب اموال عمومی ” متهم کرد.

پیش از این مرکز رسانه قوه قضاییه از صدور و ابلاغ کیفرخواست این فعال سیاسی، در دادگاه انقلاب خبر داده بود.

جلسه اول، دوم، سوم و چهارم دادگاه رسیدگی به اتهامات حبیب کعبی (حبیب اسیود) به ترتیب در تاریخ ۲۸ دی‌ماه، ۶ بهمن‌ماه، ۱۳ بهمن‌ماه و ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

حبیب کعبی، در آبان ماه ۱۴۰۰ به شکل و روند مبهمی از ترکیه به تهران منتقل شده است.

پس از بازداشت وی، خبرگزاری صدا سیما با انتشار گزارشی این شهروند را “از عناصر سرکرده گروهک حرکته النضال (جدایی طلبان اهواز)” خواند و مدعی شد که این گروه مخالف نظام در حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور ماه سال ۹۷ دست داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.