محی الدین ابراهیمی به زندان ارومیه بازگردانده شد

پنجشنبه, 5ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – محی الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، امروز چهارشنبه ۴ خردادماه، از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان ارومیه بازگردانده شد. وی روز دوشنبه ۲ خردادماه، از بند سیاسی این زندان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کردپا، امروز چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱، محی الدین ابراهیمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام، به زندان ارومیه بازگردانده شد.

آقای ابرهیمی روز دوشنبه ۲ خردادماه به دلایل نامعلومی از زندان ارومیه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده بود. حکم قطعی اعدام او در کنار عدم پاسخگویی مسئولین باعث افزایش نگرانی خانواده وی شده بود.

این زندانی سیاسی محکوم به اعدام پیشتر در تاریخ ۱ آبان ماه ۹۶ در مرز ایران و عراق پس از شلیک مستقیم به پا، به اتهام همراه داشتن مشروبات الکلی بازداشت شده بود. او در تاریخ ۱ مهرماه ۹۷، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی علی شیخ لو به اتهام “همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” به اعدام محکوم شد و این حکم پس از اعتراض به رای صادره توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده جهت بررسی مجدد، به شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده شد. این حکم نهایتا به تایید دیوان عالی کشور رسید.

محی الدین ابراهیمی به دلیل اینکه در زمان بازداشت به ضرب سه گلوله زخمی شده بود مدت زیادی از حبس خود را در بهداری زندان تحمل ایام کرده و صرفا از شهریورماه ۹۷ به زندان ارومیه منتقل شد.

محی‌الدین ملاابراهیمی آلکابادی، فرزند محمد و از اهالی روستای آلکاو از توابع شهر اشنویه است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.