ممانعت از انجام عکس برداری “ام. آر. آی” از یاشار دارالشفا

سه شنبه, 5ام آذر, 1392
اندازه قلم متن

yashar-darashafa

یاشار دارالشفا که برای عکسبرداری “ام. آر. آی” به بیمارستان ایران‌مهر منتقل شده بود، بدلیل کارشکنی مسئول اعزام بدون عکسبرداری به زندان عودت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲ آذر ماه پس از هماهنگی‌های لازم و پیگیری خانواده یاشار دارالشفا قرار بود که وی را جهت عکس برداری “ام. آر. آی” به بیمارستان منتقل نمایند.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “روز شنبه مورخ ۲ آذر ماه در حالیکه طبق هماهنگی‌های از پیش انجام شده قراربود آقای یاشار دارالشفا دانشجوی ارشد جامعه‌شناسی برای گرفتن عکس ام. آر. ‌ای به خاطر ناراحتی شدید از ناحیه کمر به بیمارستان ایران مهر اعزام شود، به واسطه بی‌مسئولیتی مسئولان قضایی زندان از یکسو و لج بازی پاسیار همراه اقای دارالشفا بنام (کربلایی) که سابقه برخوردهای این چنینی با دیگر زندانیان بند۳۵۰ دارد. تحت این عنوان که آدرس کلینیک تخصصی مغز واعصاب که تشخیص‌ ام. آر. آی را داده است به عوض آدرس بیمارستان قید شده، از اعزام ایشان خودداری کرده است.”

وی در ادامه بیان داشت: “این درحالی است که فارغ از نزدیک بودن محل کلینیک و بیمارستان به یکدیگر (هر دو در خیابان شریعتی) ماشین اعزام تا نزدیک محل مورد نظر رفته است اما علی رغم اصرار آقای دارالشفا مبنی بر تماس گرفتن با خانواده و یا حضور در کلینیک تخصصی برای مشخص شدن دقیق قرار از پیش هماهنگ شده پاسیار مزبور از این امر خودداری و بانظر مقامات قضایی اوین نسبت به بازگرداندن آقای دارالشفا به بند اقدام نمود.”

وی در ادامه گفت: “آقای دارالشفا فارق از سابقه کمردرد به دلیل ضرب وشتم در حین دستگیری دچار مشکل فاصله بین مهره‌های تحتانی است. این وضعیت که به انحاء مختلف برای دیگر زندانیان هم پیش آمده است به خاطر سیستم ناکارآمد بروکراسی میان دادگستری وزندان است. که ضمن انکه موجب حادشدن سلامت زندانیان شده از سوی دیگر موجبات نگرانی خانواده‌های ایشان را فراهم کرده است. که در مواردی از این دست خانواده‌های زندانیان برای بیش از ۴ یا ۵ ساعت در مکان از قبل هماهنگ شده انتظار عزیزان خویش را می‌کشند و دست آخربی آنکه موفق به دیدارشان شوند یا به واسطه تلفن از مشکل پیش آمده باخبر شوند بناچار روز خود را با هزار اما و اگر درباره سلامت عزیزان دربندشان به پایان می‌رسانند.”

نامبرده ابتدا در ۱۳ آبان ۱۳۸۸ بازداشت و بعد از ۲۰ روز آزاد شد و مجددا روز ۲۱ بهمن ۸۸ به همراه مادر، برادر، زن‌عمو، عمو و دو دخترعمویش بازداشت شد و پس از تحمل ۴۰ روز بازداشت با تودیع وثیقه آزاد شد.

وی در دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی به جرم اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی، و توهین به رئیس‌جمهور به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد که حکم نامبرده در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان به پنج سال و شش ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

وی روز دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ خود را برای گذراندن محکومیت به زندان اوین معرفی کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.