تظاهرات خرمشهر: مرگ بر دیکتاتور – چند فیلم‌، اعتراض به بی عملی در فاجعه فروریختن ساختمان متروپل آبادان

جمعه, 6ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

«می‌کشم می‌کشم آنکه برادرم کشت» فیلم های تظاهرات مردم خرمشهر در اعتراض به فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان

تظاهرات خرمشهر: میکشم آنکه برادرم کشت! – مشاهده ویدئو

خرمشهر تظاهرات ؛ خوزستانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد! – مشاهده ویدئو

تظاهرات خرمشهر: میکشم آنکه برادرم کشت! - ویدئو

مردم خرمشهر بعد از فاجعه فرو ریختن متروپل آبادان در همبستگی با مردم این شهر تظاهرات کردند. تظاهر کنندگان در همبستگی با مردم آبادان شعار می‌دادند: «می‌کشم می‌کشم آنکه برادرم کشت»، « خرمشهر، آبادان تسلیت تسلیت.» آنها همچنین شعار می‌دادند «خوزستانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» این تظاهرات در عصر روز پنج‌شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ انجام شد.

مردم خرمشهر ضمن محکوم کردن رانت و لابی‌های قدرت که عامل اصلی فروریختن متروپل آبادان شد، شعار «باقی جنایت می‌کند، مسئول حمایت می‌کند.» سر دادند. در حال حاضر جو شهرهای آبادان، خرمشهر، اهواز امنیتی است. به دلیل کثرت جمعیت نیروهای ضدشورش توان مقابله با آنها را نداشته و تظاهرات همچنان ادامه دارد.

مردم خرمشهر از پیر و جوان و زن و مرد در این تظاهرات شرکت دارند آنها ضمن محکوم کردن صدا و سیما که از پوشش خبری فرو ریختن متروپل آبادان خودداری می‌کند «شعار ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما سر دادند.»

مردم خرمـشهر همچنین شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه» سر دادند. مردم خرمـشهر سایر همشهریان خود را به پیوستن به تظاهرات فرا خوانده و شعار می‌دهند: «خرمشـهر، آبادان تماشاچی نمی‌خواد»

تظاهرات مردم آبادان در شب چهارشنبه ۴ خرداد

مردم آبادان نیز شب گذشته در اعتراض به فساد اداری که باعث فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان شده به خیابان ‌ها آمدند. مردم آبادان با شروع تاریکی شب به خیابان‌ها آمدند و بر علیه مقامات استانی شعار می‌دادند. تظاهرات در ساعات اولیه شب چهارشنبه ۴ خردادماه ۱۴۰۱ انجام شد. مردم آبادان شعار می‌دادند: «فرماندار آبادان استعفا استعفا.» آنها همچنین در همدردی با مردم آسیب‌دیده شعار «عزا عزا است امروز روز عزا است امروز» سر دادند.

در این تظاهرات همه اقشار مردم آبادان از مرد و زن و پیر و جوان شرکت داشتند. مردم‌ آبادان در اعتراض به همدستی مقامات دولتی در حادثه فرو ریختن متروپل آبادان شعار می‌دادند «دشمن ما همین‌جا است دورغ میگن آمریکا است.»

مردم خشمگین همچنین در اعتراض به وضعیت کند آواربرداری شعار می‌دادند : «ایران صاحب نداره ایران خدا نداره.» تظاهرکنندگان با دعوت سایر مردم برای پیوستن به تظاهرات خطاب به آنها می‌گویند: «تماشاچی نباش»

از: ایران کارگر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.