بیش از ۴۰ زندانی نسبت به بی توجهی مسئولان زندان به اعتصاب غذای اسماعیل برزگری هشدار دادند

سه شنبه, 5ام آذر, 1392
اندازه قلم متن

ESMAIL barzegar

بیش از ۴۰ نفر از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین نسبت به عدم توجه مسوولان این زندان به اعتصاب غذای اسماعیل برزگری و وضعیت بحرانی وی، هشدار دادند.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید”، ۳۲ روز از اعتصاب غذای آقای اسماعیل برزگر، در اعتراض به دادرسی ناعادلانه و عدم توجه مسوولان زندان به در خواست رسیدگی مجدد پرونده قضایی اش و مرخصی استعلاجی به منظور پیگیری درمان شکستگی گونه چپ و دندانها، ناشی از شکنجه در زندان، می گذرد و وخامت حال وی موجب نگرانی زندانیان بند ۳۵۰ شده است. بطوریکه بیش از ۴۰ تن از آنان طی نامه ای خواهان رسیدگی مسئولان ذیربط به درخواست‌های قانونی آقای برزگر و رسیدگی عادلانه به پرونده پزشکی و برخورداری ایشان از مرخصی استعلاجی شدند.

متن کامل این نامه که نسخه ای از آن در اختیار”کمپین صلح فعالان در تبعید” قرار گرفته است، به شرح زیر است:

با گذشت یک ماه از اعتصاب غذای اسماعیل برزگری در بند ۳۵۰ زندان اوین در اعتراض به عدم رسیدگی قضایی در پرونده خود و صدور حکم ناعادلانهٔ شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، متاسفانه از طرف مسولان زندان و مقامات قضایی تاکنون هیچ اقدام موثری در راستای خواستهای قانونی ایشان و رسیدگی به وضعیت پزشکی صورت نگرفته است.

این در حالی است که آقای برزگری در طی دو سال و نیم گذشته بار‌ها برای احقاق حقوق خود از جان خود مایه گذاشته و اقدام به اعتصاب غذا نموده به نحوی که سلامتی ایشان در وضعیت بحرانی قرار دارد که این موضوع باعث ضعف شدید جسمانی و تشنج گردیده است.

نظر به اینکه ادامهٔ این روند قطعا باعث به خطر افتادن جان ایشان می‌گردد که عواقب آن یقینا غیر قابل جبران می‌باشد. لذا ما زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین خواهان رسیدگی مسولان ذیربط به درخواست‌های قانونی و رسیدگی عادلانه به پرونده پزشکی و برخورداری ایشان از مرخصی استعلاجی هستیم.

رضا شهابی

سعید متین‌پور

عبدالفتاح سلطانی

مهدی خدایی

امید کوکبی

محمد داوری

محمد صدیق کبودوند

فرشید یدالهی

امیر اسلامی

امید بهروزی

افشین کرم‌پور

رضا انتصاری

سعید مدنی

امیرخسرو دلیرثانی

سعید حایری

یاشار دارالشفا

فریدون صیدی راد

سروش ثابت

فرشید فتحی

ابراهیم فیروزی

رسول حیدرزاده

نورمحمد قویدل

یعقوب ملکی

وحید اصغری

بهنام ابراهیم‌زاده

اسدالله اسدی

هانی یازرلو

غلامرضا خسروی

عبدالرضا قنبری

مجید اسدی

محمد سجاد احمدی

سیدمحمد حیدری

سید حمیدرضا برهانی

کورش نصیری

امید زارعی‌نژاد

امیر مولادوست

غلامرضا حسینی

حمیدرضا درخشنده

بهزاد عباسی

حامد هوریابند

مجید محمدی معین

عباس امیدی

امیر درستی

امید شاهمرادی

مهدی ساجدی فر

سیامک قادری

در همین رابطه سازمان عفو بین الملل اخیرا در بیانیه ای، ضمن انتقاد از عدم امکان درمان برای زندانیان بیمار در زندان های جمهوری اسلامی ایران، به اعتصاب آقای اسماعیل برزگر اشاره کرده و خواهان بهبود وضعیت درمانی برای زندانیان شده بود.

اسماعیل برزگری، موزیسین و اهل آذربایجان شرقی در بهار سال ۹۰ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران از سوی قاضی پیرعباسی به اتهام تبلیغ علیه نظام،اجتماع و تبانی و ارتباط با دولت آذربایجان؛ به ۷ سال ونیم حبس تعزیری محکوم شده است.

این چندمین بار است که آقای برزگری در زندان اوین، اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی می کند. اعتراضاتی که در گذشته، هر بار با انفرادی و یا وعده های دروغین مقامات زندان، برای مدتی متوقف شده است.

هرانا: اسماعیل برزگری به سلولهای انفرادی زندان اوین منتقل شد

به گزارش خبرگزاری هرانا، ظهر امروز سه شنبه چهارم آذر ماه اسماعیل برزگری که در سی دومین روز اعتصاب غذا بسر می‌برد به سولهای انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی با عنوان اعزام به بهداری به افسر نگهبانی بند ۳۵۰ احضار شد و از آنجا به انفرادی منتقل شد.

انتقال برزگری به انفرادی پس از ملاقات وی با بازجوی خود در روز یکشنبه هفته جاری اتفاق افتاد، وی در ملاقات با بازجوی پرونده خود که در حضور حمیدی معاون قضایی زندان انجام شد کلیه اتهامات وارده از طرف بازجو را رد کرد و بدرفتاری‌های صورت گرفته با وی را یادآور شد.

وی بار‌ها در گفتگو با بازجویان و مقامات قضایی در خواست اعاده دادرسی نموده است، درخواست این هنرمند آذربایجانی همواره از سوی مسئولین یا با قول مساعد و یا تهدید وی مواجه بوده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.