گزارشی از اعدام یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج

دوشنبه, 9ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از اسفندماه ۹۸، به دنبال شکایت زنی درخصوص ناپدید شدن همسرش آغاز شد. وی طی تحقیقات اظهار داشت: “شوهرم طلافروشی دارد و ظهرها برای ناهار به خانه می‌آید، اما امروز به خانه نیامد و هر چه با او تماس گرفتم، تلفن را پاسخ نداد و بعد از یک ساعت تلفن همراهش خاموش شد. نگران شدم و به مغازه‌اش رفتم که کرکره مغازه‌اش پایین بود و داخل مغازه هم کسی نبود”.

در بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته محل زندگی و کار این مرد مشخص شد زمانیکه وی در حال بستن مغازه‌اش بود، ۲ مرد با یک خودرو که آرم اورژانس اجتماعی داشت به سراغش آمده و او را سوار خودرو کرده و از محل رفته‌اند. دقایقی بعد نیز آن ۲ مرد به مغازه برگشته و پس از بازکردن مغازه به داخل رفته و بعد از مدتی با ۲ کیسه طلا خارج شده و در مغازه را دوباره بسته و رفته‌اند. در ادامه مأموران شماره پلاک خودرو را استعلام کردند و معلوم شد که پلاک متعلق به یک خودروی پراید سرقتی بوده است.

چند روز بعد جسد مرد طلافروش که به قتل رسیده بود، پیدا شد و تیم جنایی یکی از آشنایان مقتول به‌نام حمید را دستگیر کرد.

متهم طی اعترافات خود اظهار داشت: “ما قصد کشتن او را نداشتیم فقط می‌خواستیم طلاهایش را سرقت کنیم. قرار بود من جای طلافروشی را به همدستانم نشان دهم و آنها سرقت کنند. روز حادثه دوستانم مقابل طلافروشی رفته و خودشان را مأمور اورژانس اجتماعی معرفی کردند و گفتند درباره همسر سابقش چند سؤال دارند. او هم بدون اینکه مقاومت کند سوار خودرو شد اما وقتی متوجه شد دروغ گفته ایم و قصد سرقت داریم شروع به داد و فریاد کرد که در همان لحظه همدستم آمپول بیهوشی به او تزریق کرد و بعد هم دوست دیگرمان کلید مغازه را از جیبش برداشت و سرقت را انجام دادیم بعد هم متوجه شدیم مرد طلافروش مرده که او را بیرون شهر رها کردیم”.

با تکمیل پرونده، متهمان این پرونده در شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند و متهم به اعدام محکوم شد. با تأیید این حکم در دیوان عالی کشور و درخواست اولیای دم متهم در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

لازم به ذکر است هرانا پیشتر طی گزارشی از اجرای حکم اعدام دستکم ۱۰ زندانی در زندان های رجایی شهر، زاهدان و مشهد خبر داده بود.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.