عزت‌الله انتظامی: فکری برای آلودگی صوتی و هوای تهران کنید

سه شنبه, 5ام آذر, 1392
اندازه قلم متن

entezami

عزت‌الله انتظامی در بین برخی مدیران و مسئولان شهری و اهالی هنر که در بیمارستان فرمانیه از وی عیادت کردند ضمن اظهار امیدواری از اینکه رؤسای سه قوه فکری برای آلودگی صوتی و هوای تهران کنند، تصریح کرد: ارائه خدماتی چون بیمه هنرمندان به اهالی هنر خیر دیر هنگام انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت‌الله انتظامی آقای بازیگر سینمای ایران که به دلیل آلودگی هوا دچار مشکلات تنفسی شده بود، چندی است در بیمارستان فرمانیه بستری است.

این بازیگر پیشکسوت پس از بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه C.C.U به بخش عمومی منتقل شده است.

روز سه‌شنبه ۵ آذرماه همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی، رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، مهدی نادعلی عضو هیات مدیره تعاونی هنرمندان و برخی از هنرمندان از جمله رسول نجفیان بازیگر و خشایار اعتمادی خواننده موسیقی پاپ از عزت الله انتظامی عیادت کردند.

انتظامی ضمن خوش‌آمدگویی به عیادت کنندگان خود گفت: مشکلی که برای من پیش آمد مشکل تنفسی ناشی از آلودگی هوای تهران بود و به توصیه دکتر قرار است پس از مرخصی از بیمارستان در جایی خوش آب و هوا مثلا در کنار دریا استراحت کنم.

در این دیدار رئیس سازمان بهزیستی با آرزوی بهبودی برای این بازیگر با سابقه بیان کرد: هوای آلوده تهران امروزه به معضل بزرگی تبدیل شده است که ما امیدواریم این معضل همه‌گیر هر چه زودتر برطرف شود.

هاشمی در ادامه با اشاره به حضور خشایار اعتمادی افزود: خشایار اعتمادی سفیر اول سازمان بهزیستی است که کمک های بسیاری را انجام داده است.

خشایار اعتمادی خواننده موسیقی پاپ در این دیدار برای بهبود سلامتی آقای بازیگر آرزوی سلامتی کرد.

سپس رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران عامل اصلی ایجاد آلودگی در تهران را حضور موتورسیکلت سواران اعلام کرد و گفت: برای حل این معضل طرح ۲ ساله ای داریم تا موتورسیکلت های برقی را وارد بازار کنیم چراکه موتورسیکلت‌های بنزین‌سوز معادل ۸ خودرو آلودگی زیست محیطی دارند. همچنین طبق آمار سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ نفر به دلیل آلودگی هوا فوت می کنند.

عزت الله انتظامی در ادامه سخنان این مسئول شورای شهر تهران، گفت: مشکل شهر تهران با برنامه های درازمدت حل نمی شود زیرا در حال حاضر سرانه هر خانواده تهرانی دارای دو یا سه ماشین است که امکان ندارد با وجود داشتن ماشین های شخصی مردم تمایلی به استفاده از وسایل نقلیه عمومی داشته باشند.

حافظی در ادامه قول مساعد برای همکاری با انتظامی برای راه‌اندازی بنیاد این بازیگر با سابقه و مطرح را داد و از او خواست تا مشکلاتی که در این حوزه دارد، بیان کند.

انتظامی درباره مشکلات راه اندازی بنیاد خود گفت: چند سال پیش خانه خود را در اختیار شهرداری قرار دادم تا بتوانم در انجام کارهای خیر از تجربه و محبوبیتی که در جامعه دارم بهترین استفاده را بکنم به همین دلیل قرار شد یک هیات مدیره انتخاب کنیم که از طریق این هیات مدیره کمک های مردمی جمع آوری و صرف انجام امور خیریه شود.

وی افزود: هنرمندان بسیاری در عرصه هنر وجود دارند که به معنای واقعی نیازمند به این کمک ها هستند ضمن اینکه به اعتبار شخصیت فرهنگی و هنری که دارند مردم کمک های بی دریغی می کنند.

آقای بازیگر یادآور شد: به عنوان مثال یادم است ۷ سال پیش برای بچه های افغانی لب‌مرز که در بدترین شرایط زندگی می کردند یکروزه ۶۰ میلیون تومان پول جمع آوری کردم و یا همین ۲ سال پیش مبلغ قابل توجهی برای پرداخت دیه یک نوجوان محکوم به اعدام جمع کردم. بنابراین این بنیاد می تواند کمکی برای هم هنرمندان و هم مردم باشد منتها هیچ چیز سر جای خودش نیست.

انتظامی با اشاره به اینکه برای تاسیس یک بنیاد باید اجازه از افراد عالی رتبه مملکتی را گرفت که این روند کار بسیار زمان‌بری است، گفت: اما از طریق وزارت ارشاد می توانیم راحت تر به سر منزل مقصود برسیم.

وی با اشاره به حمایت های علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم انسان آگاه به مسائل فرهنگی و هنری است که می تواند با تغییر نام بنیاد به موسسه فرهنگی عزت الله انتظامی مجوز فعالیت را بدهد که امیدواریم این اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: در حال حاضر موزه خانه انتظامی وجود دارد اما برای گسترش فعالیت ها باید به نام موسسه و بنیاد ثبت شود.

عزت الله انتظامی در پایان این دیدار با اشاره به کارکرد بیمه هنرمندان تصریح کرد: در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد کارت طلایی به ما دادند و زمانیکه این کارت را برای درمان به بیمارستان آوردم گفتند که به درد نمی خورد. اما بیمه هنرمندان کمک بسیاری در این زمینه به ما کرد ولی متاسفانه اعطای بیمه هنرمندان به اهالی هنر بسیار دیرهنگام است. وقتی که هنرمندان پای مرگ می رسند خدماتی از این دست به آن‌‌ها ارائه می‌شود.

آقای بازیگر اظهار امیدواری کرد مسئولان بلندمرتبه قوه مجریه، مقننه و حتی قضائیه فکری به حال آلودگی تهران، ریزگردهای موجود در سطح شهر و آلودگی صوتی بکنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.