گزارشی از اعدام یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج

چهارشنبه, 11ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

 

 خبرگزاری هرانا – چهارشنبه هفته گذشته هشت زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند. جزییات پرونده یکی از این افراد که از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در ادامه می آید.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، هفته گذشته حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.

در این گزارش اشاره شده است که از مدتی قبل مرد جوان با همسر خود اختلاف داشته و همسرش خانه را ترک کرده بود اما فرزندان آنها نزد پدرشان زندگی می کردند. در آبان ماه ۹۶، زن جوان مقابل خانه خود رفت تا موفق به دیدار فرزندان خود شود اما این زندانی در جریان درگیری که با همسر خود داشته است او را به قتل رسانده است.

متهم در دفاعیات خود اظهار داشته بود مانع دیدار فرزندان خود با مادرشان نشده و فرزندان با تصمیم خود تمایل به دیدار مادرشان نداشتند. همچنین ادعا کرده بود روز حادثه متهم چاقویی در کیف خود پنهان کرده بود و می خواست با آن متهم را تهدید کند. زمانی که درگیری بالا گرفت، مرد جوان با همان چاقو به مقتول ضربه زده بود.

حکم اعدام این زندانی بعد از تایید در دیوان عالی کشور در مهرماه  ۱۴۰۰، هفته گذشته در زندان رجایی شهر کرج به مرحله اجرا در آمد.

در این گزارش به هویت این زندانی اشاره ای نشده است.

پیشتر هرانا در گزارشی از اجرای حکم اعدام هشت زندانی در زندان رجایی شهر کرج خبر داده بود.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.