کاوه معین‌فر : رائفی پور و حسن عباسی؛ دستگاه‌های تولید توهین و نفرت!

چهارشنبه, 11ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

کاوه معین‌فر 

رائفی پور و حسن عباسی ؛ دستگاه‌های تولید توهین و نفرت !

اگر یک نوجوان تحت تاثیر حرفهای تحریک آمیز شما به نوید محمدزاده یا هر هنرمند و سلبریتی دیگری با چاقو حمله کند و اتفاق ناگواری رخ دهد، چه کسی جوابگو خواهد بود؟
 
عصر ایران ؛ کاوه معین‌فر – در تلویزیون حسن عباسی به عنوان تحلیل‌گر مسائل سیاسی و استراتژیک معرفی می‌شد ولی اخیرا از او به عنوان رئیس اندیشکده یقین نام برده می‌شود و از تئوریسین‌های اصولگرا نام برده می‌شود.
 
در چند روز گذشته ویدئویی از حسن عباسی منتشر شده است که درباره اتفاقات جشنواره کن، سلبریتی‌ها، هنرمندان و …حرف می‌زند آن هم با ادبیات و شکلی از حرف زدن که تا حدی هم اغراق آمیز است و هم توهین آمیز.
 
 
اتفاقات کن بر کسی پوشیده نیست و با یک جستجو ساده می توان از سیر تا پیاز آن را دید و رصد کرد ولی پرسش اصلی این است حسن عباسی با گفتن چنین جملاتی دنبال چیست؟
 
او در ویدئو می‌گوید: «ایستاد یارو با زنش وسط جشنواره شروع کرد کثافت کاری اخلاقی کردن» !
 
یا «تو به عنوان یک سینماگر که شرف نداری، غیرت نداری، زنت رو می بری وسط جشنواره خارجی، جلوی چشم هزاران دوربین، با زنت هم آغوشی می‌کنی، خجالت نمی کشی؟ » !
 
 
چند مدت پیش یک ضارب در مشهد، در صحن امام رضا به ۳ روحانی با چاقو حمله کرد و ۲ نفر از آنها جان سپردند و یک نفر هم به شدت مجروح شد بعدا مشخص شد که شخص ضارب تحت تاثیر  سایت‌ها و کانال‌های تندروی وهابی بوده و به این دلیل دست به چنین اقدامی زده است.  
 
حال آقای حسن عباسی به عواقب این حرفها که می‌زند فکر کرده‌ است؟ اگر فردا یک نوجوان تحت تاثیر حرفهای تحریک آمیز شما به نوید محمدزاده یا هر هنرمند یا سلبریتی دیگری با چاقو حمله کند و اتفاق ناگواری رخ دهد، چه کسی جوابگو خواهد بود؟ 
 
در این مملکت وزارت ارشاد و نهادهای مختلفی برای رسیدگی به چنین اتفاقاتی وجود دارد، شما این وسط با این حجم و غلظت از نفرت پراکنی به دنبال چه هستید؟ آیا کسی نیست به حسن عباسی تذکر بدهد که این حرفها جز تفرقه و دشمنی عایدی ندارد؟ 
 
وزارت ارشاد، خانه سینما، اصناف هنرمندان و … چرا نسبت به این توهین‌ها و نفرت پراکنی‌ها ساکت هستند؟!
 
آقای عباسی انواع نظرات و افکار شما را شنیده‌ایم حتی آن موقع که به خدا می‌گفتید : « خدایا تو غیر از مردم ایران کی رو داری؟ ۳۳۰ میلیون آمریکایی عوضی رو داری؟ خدایا تو ۴۰۰ میلیون اروپایی عوضی رو داری؟ خدایا تو یک میلیارد چینی خفاش خور رو داری؟ » لطفا، میشه بسه!
 
از آن طرف هم باز یک تئورسین دیگر اصولگرا ، علی‌اکبر رائفی‌پور در واکنش به اتفاقات چند مدت اخیر درباره بحث آزار و تعرض جنسی نسبت به سینماگران ایران که جدیدا مطرح شده است، توئیتی بی شرمانه و توهین آمیز زدهو نوشته: «با توجه به آمار بالای تجاوز و تعرض جنسی در سینما و افشاگری های روزانه این جماعت دوزاری علیه هم! به نظر میاد اگر کسانی که بهشون تجاوز نشده اعلام کنند کاربردی تر باشه.»
 
توهین رائفی پور به اهالی سینما
 
باید به رائفی پور گفت این موضوع آزار و تعرض جنسی یا حتی تجاوز ، فقط محدود به صنف سینما نیست و فقط هم مختص به ایران نیست در تمام دنیا وجود دارد. اگر یک جستجوی ساده بکنید آقای نظریه پرداز می‌بینید که گستردگی این ناهنجاری تا چه اندازه است. 
 
خطاب قرار دادن و استفاده از اصطلاح “این جماعت دوزاری”  نشان از فرهنگ و سطح بحث نظریه پرداز مملکت است و اینکه  همیشه «ادب مرد به ز دولت اوست».
 
در وهله بعدی آقای رائفی پور شما هم اگر لیستی از مباحثی اعلام کنید که در آن سر رشته ندارید اما همیشه اظهار فضل نموده‌اید شاید کاربردی‌تر باشد. می‌خواهید آنها را برایتان فهرست کنم؟
 
و باز هم تکرار می کنم وزارت ارشاد، خانه سینما، اصناف هنرمندان و … چرا نسبت به این توهین‌ها و نفرت پراکنی‌ها ساکت هستند؟!
 
عاقبت این همه نفرت پراکندن قطعا شبی سیه است نه صبح سپید. به یاد آن پیرمرد طبسی «خودتان می‌دانید و مملکتتان، خداحافظ» !

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.