گزارشی از آخرین وضعیت برزان محمدی در زندان مریوان

پنجشنبه, 12ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – برزان محمدی، فعال مدنی دوران محکومیت خود را در زندان مریوان سپری میکند. آقای محمدی که از تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه در اعتراض به انتقال خود به بند قرنطینه اعتصاب غذا کرده بود، هفته گذشته با بازگردانده شدن به بند عمومی به اعتصابش پایان داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنج‌شنبه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۱، برزان محمدی، فعال مدنی دوران محکومیت خود را در زندان مریوان سپری میکند.

آقای محمدی که چندی قبل به دلیل عدم شرکت در مراسمات مذهبی زندان، به قرنطینه منتقل شده بود، از تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه در اعتراض به این تصمیم اعتصاب غذا کرده بود. این زندانی طی هفته گذشته با بازگشت به بند عمومی به اعتصاب خود پایان داد.

برزان محمدی در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه سروآباد منتقل و یک روز بعد از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان مریوان منتقل شد. وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب مریوان و به ریاست قاضی روزبه بهبودی، از بابت اتهامات توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به ۲۲ ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری محکوم شد.

برزان محمدی، شهروند اهل شهرستان سروآباد پیش از این نیز در جریان اعتراضات سراسری مردادماه ۹۷ به دلیل فعالیت در فضای مجازی بازداشت و توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت. وی که خردادماه ۹۹ از زندان اوین به مرخصی اعزام شده بود، نهایتا  ۱۵ تیرماه همان سال طی یک تماس تلفنی از واحد اجرای احکام دادسرای اوین، از آزادی زودهنگام خود مطلع شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.