حجت عصمت‌زاده، فعال مدنی، به زندان و شلاق محکوم شد

جمعه, 13ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

ایران وایر

شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو نقده، «حجت عصمت‌زاده»، فعال مدنی ساکن این شهر را مجموعاً به تحمل دوسال و شش‌ماه حبس تعزیری و ۵۰ ضربه شلاق محکوم کرد.

بر اساس گزارش‌های رسیده به «ایران‌وایر»، شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو نقده در حکمی غیابی، حجت‌ عصمت‌زاده را به اتهام «اخلال در نظم عمومی» به تحمل یک سال حبس و ۵۰ ضربه شلاق و به اتهام «نشر اکاذیب به‌وسیله سامانه رایانه‌ای» به ۱۸ ماه حبس محکوم کرده است. مطابق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در این پرونده حکم اشد یعنی ۱۸ ماه حبس اجرا خواهد شد. در دادنامه صادرشده توسط دادگاه، دلیل صدور حکم بیش از حداقل مجازات تعیین‌شده در قانون «حساسیت موضوع و نتایج زیان‌بار عمل ارتکابی»، عنوان‌شده است.

حجت عصمت‌زاده در ارتباط با این پرونده، تاکنون دو بار توسط مأموران اطلاعات نقده بازداشت‌شده است. اولین بار ۱۳شهریور۱۴۰۰ بازداشت و یک روز بعد آزاد شد. دومین بازداشت این فعال مدنی، روز سوم آذر۱۴۰۰ و در پی احضار تلفنی به ستاد خبری اداره اطلاعات شهرستان نقده و حضور این شهروند در این نهاد اتفاق افتاد و روز هفتم آذر همان سال با تودیع قرار کفالت (فیش حقوقی) آزاد شد. او از بازداشت‌شدگان مرتبط با حادثه درگیری در روستای «ساخسی‌تپه» در استان آذربایجان غربی است.

دوم شهریور۱۴۰۰، در پی درگیری بین دو همسایه در روستای «ساخسی‌تپه»، یک نفر کشته و پنج‌تن دیگر مجروح شدند و خانه یکی از طرفین درگیری به آتش کشیده شد. در این حادثه، خانواده یکی از طرفین درگیری مجبور به ترک روستا و رفتن به شهر نقده شد. این حادثه، تجمع‌های اعتراضی پراکنده در شهر نقده و واکنش‌های گسترده شهروندان در شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت. در پی اعتراضات به ناتوانی جمهوری اسلامی در تأمین امنیت شهروندان ایران، نیروهای امنیتی چندین نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال مدنی اهل نقده را بازداشت کردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.