دو کارگر دیگر در کمتر از یک هفته در ایران خودکشی کردند

دوشنبه, 16ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

 

 

رسانه‌ها از خودکشی دو کارگر در کم‌تر از یک هفته در شهرهای مختلف ایران خبر داده‌اند.

به گزارش سایت حقوق بشری هرانا در روز شنبه، ۱۴ خرداد یک کارگر در یاسوج با هویت «مجید بهجت‌نژاد» متاهل و پدر ۳ فرزند به دلیل «ناتوانی در پرداخت بدهی ۱۰ میلیون تومانی» از طریق «خودسوزی» به زندگی خود پایان داده است.

خبرگزاری ایلنا نیز پیشتر از خودکشی یک کارگر شاغل در شرکت «پادنا پلیمر» واقع در جاده قدیم قزوین به کرج از طریق حلق آویز کردن در محل کار خود خبر داده بود.

ایلنا، هویت این کارگر را «محمد دوانی» حدود ۳۰ ساله اعلام کرده و گفته بود که او روز دهم خرداد خودکشی کرده است.

درباره انگیزه این کارگر برای خودکشی تاکنون اطلاعاتی منتشر نشده است، اما در سال‌های گذشته اخبار زیادی از خودکشی کارگران به دلیل مشکلات معیشتی منتشر شده است. از جمله دو کارگر نانوایی در روستایی در شهرستان ممسنی استان فارس به دلیل فشارهای اقتصادی در اردیبهشت امسال با خوردن قرص برنج به زندگی خود پایان دادند.

در سال‌‌های گذشته به‌ویژه در ماه‌های اخیر، تورم و افزایش مداوم و افسار گسیخته قیمت‌ها فشار اقتصادی بسیاری بر خانوارهای ایرانی وارد کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، دولت در فروردین امسال قیمت آرد را رسما ۱۰ برابر، قیمت روغن را چهار برابر و قیمت شیر را دو برابر کرد.

معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس شورای اسلامی ۲۷ اردیبهشت از تورم ۴۰۰ درصدی در برخی حوزه‌های کالاهای اساسی خبر داده و از عدم پرداخت یارانه به ۹ دهک جامعه انتقاد کرده بود.

افزایش ناگهانی قیمت نان و کالاهای اساسی دیگر در اردیبهشت امسال تجمع‌های اعتراضی در شهرهای مختلف ایران از جمله خوزستان را در پی داشت.

این اعتراض‌ها با سرکوب شدید و خشونت‌آمیز نیرو‌های امنیتی و انتظامی همراه شد و بر اساس گزارش‌های غیر رسمی در این اعتراض‌ها دست کم پنج نفر جان خود را دست دادند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.