فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۳ کارگر در تهران و گناوه

سه شنبه, 17ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، دو آتش نشان در شهرستان گناوه در یک عملیات اطفا حریق دچار مصدومیت شدند و یک کارگران اداره برق در تهران طی حادثه ای جان خود را از دست داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، روز دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱، دو آتش نشان در شهرستان گناوه در یک عملیات اطفا حریق دچار مصدومیت شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گناوه گفت: در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵، مبنی بر آتش سوزی گسترده در محدوده «جنگل تل چیتی» گناوه بلافاصله مأموران آتش‌نشانی در محل حاضر و اقدام به عملیات خاموش کردن حریق کردند.

ولی سیفی افزود: در این عملیات سه دستگاه خودروی آتش‌نشانی شهرداری گناوه، آتش نشانی اداره بندر حضور داشتند و به وسیله چهار تانکر آب پشتیبانی شدند.

وی تصریح کرد: این آتش سوزی با تلاش فراوان و نفس گیر به پایان رسید.

سیفی گفت: به دلیل دمای بالا و گرمای شدید هوا و حرارت آتش، متأسفانه دو نفر از آتش نشانان دچار گرمازدگی در حالت ضعف و بی حالی شدند که بوسیله اورژانس به بیمارستان اعزام شدند و حدود دو هزار متر مربع از نیزارها در این منطقه طعمه حریق شد.

وی آتش زدن نیزارها توسط توسط فرد یا افراد به صورت عمدی را علت این آتش سوزی بیان کرد.

مرگ یک کارگر اداره برق در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: صبح روز دوشنبه ۱۶ خرداد، حادثه آتش سوزی در داخل یک چاه در بزرگراه محلاتی باعث فوت یک کارگر ۲۵ ساله شد.

جلال ملکی اظهار کرد: ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح دوشنبه حادثه آتش سوزی در یک حلقه چاه در مسیر غرب به شرق بزرگراه محلاتی نرسیده به بلوار ابوذر به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد و بلافاصله ۲ ایستگاه اتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: یکی از کارگران اداره برق در داخل چاهی ۵ متری که برای جابه جایی کابل حفاری شده مشغول کار بود که به یکباره طعمه آتش شد.

ملکی گفت: آتش نشانان مرد گرفتار را از داخل چاه خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند، اما متاسفانه جان خود را از دست داده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.