گزارشی از آخرین وضعیت علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده در زندان کچویی کرج

جمعه, 20ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده، فعالین کارگری دوران محکومیت یک ساله خود را در زندان کچویی کرج سپری میکنند. این فعالین کارگری اسفندماه سال گذشته در جریان برگزاری مراسم یادبود صمد شعبانی، شاعر و نویسنده در کرج بازداشت و جهت تحمل حبس به این زندان منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۱۶ خردادماه ۱۴۰۱، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده، فعالین کارگری دوران محکومیت یک ساله خود را در زندان کچویی کرج سپری میکنند.

فروردین ماه امسال مسئولان بهداری زندان علیرغم حال نامناسب جسمی آقای ثقفی مانع از اعزام این فعال کارگری به بیمارستان خارج از زندان شده بودند. این امر باوجود فشار خون بالای علیرضا ثقفی صورت گرفته و بهداری زندان صرفا به تجویز چند قرص اکتفا کرده بود. همزمان کانون نویسندگان ایران ضمن اعلام نگرانی از وضعیت این عضو زندانی کانون، جان علیرضا ثقفی را در خطر دانست.

این شهروندان در تاریخ ۲۰ اسفندماه سال گذشته در جریان برگزاری مراسم یادبود صمد شعبانی، شاعر و نویسنده در کرج به همراه دو فعال مدنی دیگر توسط پلیس امنیت این شهر دستگیر شده و نهایتا یک روز بعد جهت تحمل دوران محکومیت یک سال حبس خود به زندان کچویی کرج منتقل شدند.

علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه ۹۸ در پارک جهان نما واقع در اتوبان تهران-کرج به همراه تعدادی دیگر که تعدادشان ۱۲ تن برآورد شده بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه همان سال با تودیع قرار کفالت آزاد شده بودند. ۴ تن از این فعالین به نام های پروین محمدی، واله زمانی، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده چند روز در بازداشت مانده و باقی افراد ساعاتی پس از بازداشت آزاد شده بودند.

علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده به همراه پروین محمدی در شهریورماه سال ۹۸ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب کرج بابت اتهام تبلیغ علیه نظام هرکدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. نهایتا مهرماه ۹۸، شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز حکم صادره علیه این شهروندان را عینا تایید کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.