فقدان ایمنی کار؛ مرگ ۲ کارگر در تربت جام

پنجشنبه, 19ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، ۲ کارگر در شهر تربت جام حین انجام کار دچار حادثه شده و جان خود را ازدست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز پنج شنبه ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۱، دو کارگر در حادثه ریزش دیواره چاه قنات در تربت جام جان باختند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمعیت هلال احمر تربت جام در این خصوص گفت: امروز ظهر ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه یک مورد حادثه ریزش دیواره چاه قنات در روستای یخک به هلال احمر تربت جام گزارش داده شد که بلافاصله یک تیم به همراه خودروی آمبولانس از پایگاه کله مل به محل حادثه اعزام شدند.

سعید شیری ادامه داد: محل حادثه یک قنات قدیمی بود که درمرحله لایروبی بود و در مسیر گودبرداری شده به عمق ۱۲ متر ، ریزش دیواره اتفاق افتاده بود.

آقای شیری افزود: با توجه به اینکه خطر ریزش مجدد دیواره قنات وجود داشت با کمک نیروهای مردمی ، ارتش و دیگر نهادهای همکار با بکارگیری سه دستگاه لودر و یک دستگاه بیل مکانیکی از حجم آوار کاسته شد.

وی همچنین اضافه کرد: نیروهای هلال احمر با رعایت احتیاط لازم از آغاز عملیات همراه و همیار نیروهای متخصص بودند و متاسفانه پس از یک عملیات سخت و نفس گیر پیکر بی جان این دو نفر جهت انتقال به تربت جام تحویل عوامل شهرداری گردید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.