قرار بازداشت رضا شهابی، عضو سندیکای کارگران اتوبوسرانی یک ماه دیگر تمدید شد

یکشنبه, 22ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

 

رضا شهابی، فعال کارگری و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران
رادیو فردا

با وجود وخامت شرایط جسمانی رضا شهابی، فعال کارگری و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران، قرار بازداشت او به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است.

سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه روز یک‌شنبه، ۲۲ خرداد به نقل از همسر آقای شهابی این خبر را اعلام کرده و در اطلاعیه‌ای آورده است که مسئولان دادسرای اوین گفته‌اند که دلیل تمدید قرار بازداشت آقای شهابی «تمام نشدن تحقیقات» است.

آقای شهابی، کارگر اخراجی شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران که برابر با حقوق شناخته‌شده در قوانین ایران، از سال ۱۳۸۴ به‌عنوان عضو سندیکای کارگران شرکت واحد فعالیت صنفی داشته، در سال‌های گذشته بارها بازداشت و با اتهام‌های امنیتی به‌ مدت طولانی زندانی شده است.

او آخرین بار ۲۲ اردیبهشت امسال توسط ماموران وزارت اطلاعات در خانه خود بازداشت شد.

خانواده آقای شهابی پس از ملاقات با او در زندان اوین در روز ۱۹ خرداد از تشدید وخامت حال او در روزهای گذشته خبر داده بودند.

به گفته خانواده آقای شهابی، او در ملاقات اخیر خود گفته بود که با وجود وضعیت وخیم جسمانی دائماً تحت بازجویی قرار می‌گیرد و تاکنون ۱۸۰ برگه بازجویی تحویل داده است و بازجو دائماً می‌خواهد او را مجبور به «اقرار کذب» کند و این فعال کارگری را تهدید کرده است که باید منتظر محکومیت طولانی باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد در بیانیه‌‌ای در روز شنبه، عواقب شرایط وخیم جسمانی آقای شهابی را بر عهده زندانبان و مسئولان قضایی دانسته و خواستار رسیدگی اورژانسی به وضعیت این فعال کارگری و آزادی بی‌قید و شرط او شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.