اعتراضات آبان؛ ملیحه جعفری جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد

یکشنبه, 22ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – ملیحه جعفری دانشجوی دانشگاه تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸، امروز یکشنبه ۲۲ خرداد پس از حضور در شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای اوین، جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. او پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به شش ماه حبس و مجازات‌های دیگر از جمله رو‌نویسی کتاب‌های مذهبی محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۱، ملیحه جعفری دانشجوی دانشگاه تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸، جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد.

خانم جعفری پیشتر در تاریخ ۱ خردادماه امسال با دریافت ابلاغیه ای، جهت اجرای حکم حبس به شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین به ریاست قاضی امیرحسین تاریان احضار شده بود.

او پیش از این نیز در تیرماه سال ۹۹ جهت اجرای حکم صادره، به واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شده بود.

ملیحه جعفری که پیشتر در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه ۹۸ بازداشت شده و در تاریخ ۱۰ آذرماه همان سال به همراه مریم جعفری و دو تن دیگر از دانشجویان دانشگاه تهران با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی در تاریخ ۱۳ اسفند ماه ۹۸، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، از بابت اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور” به شش ماه حبس و مجازات‌های دیگر از جمله ارائه‌ خدمات عمومی رایگان به مدت دو ماه تحت نظر شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و خانواده وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی، پژوهش درباره حجاب اسلامی و آثار آن در ۹۰ صفحه‌ دست‌نویس تحت نظارت شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده و همچنین رونویسی از سه کتاب “خاطرات سفیر”، “پسرک فلافل فروش” و “سه دقیقه در قیامت” محکوم شده بود.

لازم به اشاره است اعتراضات آبان ماه، به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ با اعلام افزایش بی سابقه قیمت بنزین در ده‌ها شهر ایران با حضور بی سابقه معترضین در خیابان‌ها آغاز شد و برای چند روز ادامه یافت. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی وقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز، آمار بازداشتی های اعتراضات این اعتراضات را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد. بر اساس گزارشات نهادهای مدافع حقوق بشر صدها تن نیز در پی این اعتراضات خونین جان باختند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.