ناصر اعتمادی: حکومت ایران تهدید کرد که به عملیات اسرائیل در ایران پاسخ متقابل می دهد

دوشنبه, 23ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

رسانه های اسرائیل دیروز یکشنبه دوازدهم ژوئن خبر دادند که سرویس های اطلاعاتی این کشور موفق شدند به کمک سرویس های اطلاعاتی ترکیه یک رشته عملیات تروریستی ایران را علیه شهروندان اسرائیل در خاک ترکیه خنثی کنند.  

ساعاتی پیش از سخنان امروز لاپید، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی، در گفتگو با تسنیم، خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران، با اشاره تلویحی به قتل های اخیر و مرگ های مشکوک در درون سپاه پاسداران و همچنین هشدارها و تهدیدهای نخست وزیر اسرائیل علیه حکومت تهران، گفت که جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در پاسخ به هر گونه اقدام خارجی دولت اسرائیل اقدام متقابل انجام خواهد داد. سخنگوی دولت رئیسی گفت که “خط قرمز جمهوری اسلامی ایران امنیت شهروندان این کشور است و جهت حفظ امنیت شهروندان خود جمهوری اسلامی هر اقدام متقابلی که لازم باشد در پاسخ به این رژیم [اسرائیل]” انجام خواهد داد.

در یک گزارش تصویری جداگانه، خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، نوشت که اسرائیل در هفته‌ها و ماههای گذشته متحمل “ضربات مهلکی” شده، هر چند کوشیده از انتشار اخبار این “ضربات مهلک” جلوگیری کند. به نوشتۀ فارس آتش سوزی‌های پی در پی در دانشکده افسری ارتش اسرائیل، در یک پایانۀ اتوبوس‌های میانشهری این کشور و  همچنین آتش سوزی در مقبرۀ عبدالبها در عکا که زیارتگاه اصلی بهائیان است از جمله “ضربات مهلکی” است که خبرگزاری سپاه پاسداران به آنها اشاره کرده و تلویحاً آنها را به حکومت ایران نسبت داده است.

در این حال، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دو بیانیه جداگانه از کشته شدن دو عضو واحد هوافضای خود به نام های محمد عبدوس و علی کمانی خبر داد. سپاه پاسداران تصریح کرده است که محمد عبدوس در جریان مأموریت خود در پایگاه دفاع هوایی سمنان کشته شده است و علی کمانی در نتیجۀ یک حادثۀ رانندگی در خمین جان خود را از دست داده است. با این حال، سپاه پاسداران از این دو به عنوان “شهید” یاد کرده است. در این بین اگر چه سپاه پاسداران علت مرگ علی کمانی را حادثۀ رانندگی ذکر کرده است، اما تسنیم، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، نوشته است که علی کمانی در “مأموریت حفاظت از میهن به شهادت رسیده است.”

همزمان توقیف یک هواپیمای ونزوئلایی در آرژانتین که حامل پنج عضو نیروی قدس سپاه پاسداران بوده همچنان تردید و ظن دربارۀ دلایل ورود این هواپیما به آرژانتین را تشدید کرده است به ویژه این که عملیات تروریستی نیروی قدس در اوایل دهۀ ۱۹۹۰ در بوئینس آیرس به کشته شدن ٨۵ تن از یهودیان آرژانتین و زخمی شدن ۳٠٠ تن دیگر از آنان منجر شد.

هواپیمای ونزوئلایی حامل پنج عضو نیروی قدس در هشتم ژوئن گذشته تلاش کرد در اروگوئه فرود آید. اما، مقامات اروگوئه به این هواپیما اجازۀ فرود نداند و در نتیجه هواپیما در فرودگاهی در جنوب آرژانتین به زمین نشست. وزیر دفاع اروگوئه، خاویر گارسیا،  دیروز یکشنبه دوازدهم ژوئن بی آنکه توضیحی بدهد گفت که وزارت کشور اروگوئه دربارۀ هواپیمای ونزوئلایی اخباری از سرویس‌های اطلاعاتی خارجی دریافت کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.