مصوبه دولت برای عدم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی «احتمالا مغایر قانون» است

چهارشنبه, 25ام خرداد, 1401
اندازه قلم متن

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف خواستار بررسی مصوبه دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان در هیئت «تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس» شد.

اشاره وی به مصوبه دولت مبنی بر عدم اجرای افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان تأمین اجتماعی است که منجر به اعتراضات گسترده‌ و ادامه‌داری در چندین شهر شده است.

محمدرضا پورابراهیمی در این نامه نوشته است که «به نظر می‌رسد» مصوبه اخیر دولت «مغایر با قانون و مقررات از جمله ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی کشور، قانون بودجه ۱۴۰۱ و نیز قوانین مرتبط با احکام برنامه ششم توسعه» است.

وی اضافه کرد که علاوه بر مغایرت‌های مذکور با قوانین ذکر شده، سازمان تأمین اجتماعی «نهاد عمومی غیردولتی» است که «باید تصمیمات مربوط به منابع و مصارف و تعهدات این سازمان در چهارچوب اختیارات ذی‌نفعان سازمان مذکور که کارگران کارفرمایان و بازنشستگان هستند» گرفته شود.

ماجرا از زمانی شروع شد که دولت روز ۱۵ خرداد که تعطیل عمومی است، اعلام کرد تنها ۱۰ درصد حقوق بازنشستگانِ غیرحداقل‌بگیر را افزایش خواهد داد.

معترضان می‌گویند قرار بود در سال جاری حقوق‌ها در سایر سطوح درآمدی به‌جز حداقل‌بگیرها ۳۸ درصد به‌‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان افزایش پیدا کند که این قانون رد شد و طبق اخبار منتشرشده فقط ۱۰ درصد به حقوق‌ها اضافه می‌شود که با تورم شدید در کشور هیچ تناسبی ندارد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.