لاریجانی: اسرائیل راه مقابله با ایران را یافته است

چهارشنبه, 1ام تیر, 1401
اندازه قلم متن

larijani_062222.jpgالعربیه – نخست‌وزیر اسرائیل با تاکید به انتقال درگیری به داخل خاک ایران تصریح کرد که تل‌آویو در تعامل با ایران از «دکترین اختاپوس» پیروی کرده و مستقیما سر اختاپوس در تهران را هدف قرار خواهد داد.

علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران پس از حوادث ترور و تخریب اخیر منتسب به اسرائیل در خاک ایران گفت که «امروز اسراییلی‌ها دریافته‌اند که چطور باید با ما مقابله کنند.»

او‌ چهارشنبه ۱ تیر در مراسم رونمایی از کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» در کتابخانه ملی با اشاره ضمنی به شکست مذاکرات اتمی وین اظهار داشت: «اسرائیل هرجا که نزاعی علیه ایران باشد وارد می‌شود تا آن را طولانی و عمیق کند. آنها وارد موضوع هسته‌ای می‌شوند تا مبادا توافق شود، می‌خواهند تا جایی که ممکن است مانع توافق شوند.»

طی ماه گذشته شمسی دو فرمانده وابسته به سپاه قدس و دو کارشناس عضو برنامه موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ترور شده و چند پایگاه نظامی در خاک ایران مورد حمله قرار گرفتند. ایران، اسرائیل را به این اقدامات متهم کرده است.

پیشتر هم نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل با تاکید به انتقال درگیری به داخل خاک ایران، تصریح کرد که تل‌آویو در تعامل با ایران از «دکترین اختاپوس» پیروی کرده و بجای مقابله با نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی، مستقیما سر اختاپوس در تهران را هدف قرار خواهد داد.

بنت پیشتر هم گفته بود: «رویه جدید ما این است که هر کسی [تروریست‌ها را] بفرستد، [بهایش را] خواهد پرداخت.»

در واکنش به اقدامات منتسب به اسرائیل، ایران کوشید با ترور برخی شهروندان اسرائیلی در ترکیه به اقدامات مذکور پاسخ دهد که با همکاری سازمان‌های امنیتی آنکارا و تل آویو چندین هسته تروریستی ایرانی در خاک ترکیه بازداشت شدند.

همزمان بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل تاکید کرد که «تل‌آویو آماده است با حملات گسترده به هر گونه آسیبی به شهروندانش در هر کجا، پاسخ دهد.»

از سویی مهدی شمس‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان روز گذشته با انتساب سه بازداشتی پیشین توسط نیروهای امنیتی به «موساد»، سازمان امنیت خارجی اسرائیل، مدعی شد که آنها «ترور دانشمندان هسته‌ای» را در دستور کار داشتند.

به گفته کانال تلگرامی سپاه پاسداران ایران، یکی از این افراد از طریق نزدیک‌شدن به مقامات اداری و اجرایی سعی داشته تا مسیری برای دسترسی به اطلاعات محرمانه باز کند.

پیش از این محمود احمدی‌نژاد در جریان تخریب‌های گسترده در تاسیسات اتمی ایران و ترور محسن فخری‌زاده، مسئول برنامه تسلیحات اتمی ایران در اطراف تهران ابراز داشت که «مسئول میز اسرائیل» در وزارت اطلاعات ایران، نیروی موساد بوده است.

محسن رضایی، دبیر پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده اسبق سپاه پاسداران هم پس از افزایش عملیات‌های اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل در ایران گفته بود که کشور دچار «آلودگی امنیتی گسترده» شده است.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.