مریم کریم بیگی؛ نهمین روز اعتصاب غذا در زندان

چهارشنبه, 1ام تیر, 1401
اندازه قلم متن

مریم کریم بیگی، از فعالان حقوق بشر در زندان وارد نهمین روز اعتصاب غذا شد. به گفته خانواده کریم بیگی، او در انفرادی به‌سر می‌برد. علاوه بر مریم کریم‌بیگی چندین زندانی سیاسی دیگر نیز در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

مریم کریم بیگی و مادرش شهناز اکملی

مریم کریم بیگی و مادرش شهناز اکملی

دویچه وله

روز سه‌شنبه، ۳۱ خرداد (۲۱ ژوئن) محمد کریم بیگی، پدر مریم در توئیتر خبر داد که هشت روز است دخترش در انفرادی و اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

این زندانی سیاسی روز چهارشنبه هم اعتصاب غذای خود را نشکسته است.

شهناز اکملی، مادر مریم هم در توئیتر نوشت: «هشت روز است که صدای خنده دخترم مریم در خانه نپیچیده، ولی صدایش که می‌گفت “از امروز به‌جز آب چیزی نمی‌خورم ” لحظه‌ای از ذهنم نمی‌رود. هرکسی مریم را بشناسد می‌داند که از تصمیم‌اش بر نمی‌گردد».

روز سه‌‌شنبه سازمان فرانت لاین دیفندرز هم ضمن اعلام خبر اعتصاب غذای این زندانی سیاسی، خواهان آزادی او شد.

در گزارشی که این سازمان حقوق بشری در باره مریم کریم بیگی در وبسایت خود منتشر کرده آمده است: «از سال ۲۰۰۹ به طور مسالمت‌آمیز خواهان اجرای عدالت در رابطه با کشتار شرکت‌کنندگان در حرکت‌های اعتراضی مسالمت‌آمیز در ایران بوده است. او خواهر مصطفی کریم‌بیگی، معترض ۲۶ساله‌ای است که در سال ۱۳۸۸ در جریان اعتراضات گسترده علیه نتایج انتخابات ریاست ‌جمهوری ایران به ضرب گلوله نیروهای امنیتی ایران کشته شد. مریم کریم بیگی برای احقاق حقوق زندانیان سیاسی، علیه سلول انفرادی و سایر رفتارهای توهین‌آمیز و شرایط ناامن زندانیان در ایران فعالیت کرده است.»

شهناز اکملی و مریم کریم بیگی به دلیل فعالیت‌های مدنی‌شان بارها از سوی نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی مورد آزار و تهدید قرار گرفته‌اند و برای آنها پرونده‌های امینتی گشوده شده است.

علاوه بر مریم کریم‌بیگی چندین زندانی سیاسی دیگر نیز در اعتصاب غذا به سر می‌برند. خبرگزاری هرانا از اعتصاب غذای محمدعلی زحمتکش فعال صنفی معلمان خبر داده است. همچنین گفته شده زرتشت احمدی راغب دیگر فعال مدنی زندانی در اعتراض به بازداشت غیرعادلانه مریم کریم‌بیگی دست به اعتصاب غذا زده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.