ادامه اعتصاب غذای مریم کریم‎‌بیگی و دست‌کم ۱۰ معلم زندانی

جمعه, 3ام تیر, 1401
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

شهناز اکملی، مادر مریم کریم‌بیگی، پس از ملاقات با دخترش در صفحه اینستاگرام خود نوشت که دخترش بعد از ۱۰ روز اعتصاب غذا به لحاظ جسمی بسیار ضعیف و لاغر شده است.

بر اساس این روایت شهناز اکملی، مریم کریم‌بیگی گفته که یک بار در حین بازجویی و در حضور بازپرس و بار دیگر در راهرو بازداشتگاه از حال رفته و زمین خورده است.

شهناز اکملی همچنین به نقل از دخترش نوشت که دو روز پیش وثیقه‌ او از ۲۰۰ میلیون به ۸۰۰ میلیون تومان تبدیل شده اما هنوز هیچ ابلاغ قانونی‌ای برای تودیع وثیقه صورت نگرفته است.

مریم کریم‌‎بیگی، خواهر مصطفی کریم‌‎بیگی، از جان‎‌باختگان اعتراضات سال ۸۸، صبح سه‌‎شنبه ۲۴ خرداد به وسیله مأموران وزارت اطلاعات در خانه خود بازداشت شد. به دنبال بازداشت او، مادرش تصاویری منتشر کرد که نشان می‌داد مأموران امنیتی خانه آنان را زیر و رو کرده‌اند.

اسفند ماه سال گذشته نیز مأموران وزارت اطلاعات با حکم تفتیش وارد خانه او شدند و کلیه لوازم الکترونیکی و عکس جان‌‎باختگان اعتراضات ۸۸ را با خود بردند.

مریم کریم‌بیگی پیش از بازداشت چند بار نیز احضار شده بود.

اعتصاب غذای معلمان زندانی

معلمان بازداشت شده در سقز در استان کردستان از روز ۲۹ خرداد در اعتصاب غذا هستند.

انجمن صنفی معلمان کردستان روز ۳۰ خرداد از احمد قادری، محسن شکوهی، سلیمان عبدی، اسماعیل ریحانی، آمانج امینی، خالد عبداللهی، طاهر حامدی، زاهد مرادی، حسن رحیمیان و حسام خاکپور خواست تا به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

از سوی دیگر بر اساس گزارش خبرگزاری هرانا، جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی و رسول بداقی با وجود گذشت ۵۴ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشتگاه ۲۴۰ زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برند.

این فعالان صنفی معلمان در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شدند.

ابراهیمی، حبیبی و بداقی از روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده‌اند.

در تجمع سراسری معلمان در روز ۲۶ خرداد نیز بیش از ۱۰۰ معلم بازداشت شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.