توفان گرد و غبار در نیمه غربی و جنوبی استان تهران

پنجشنبه, 9ام تیر, 1401
اندازه قلم متن
توفان گرد و غبار در نیمه غربی و جنوبی استان تهران

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک وتوفان گرد و غبار در نیمه غربی و جنوبی پیش بینی می شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا(۹ و ۱۰ تیرماه) آسمانی صاف، در ارتفاعات گاهی کمی ابری و در بیشتر ساعت‌ها همراه با وزش باد و گاهی وزش باد نسبتا شدید با خیزش موقت گردوخاک در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

 در روزهای شنبه و یکشنبه(۱۱ و ۱۲ تیرماه) وزش باد شدید تا خیلی شدید با احتمال توفان گردوخاک در مناطق مستعد مورد انتظار است به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب در نیمه‌غربی و جنوبی استان تا روز شنبه ماندگاری هوای گرم و از روز یکشنبه کاهش ۳ تا ۶درجه دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۵ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۱۰ تیر) صاف و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۱۱ تیر) صاف و همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید از بعدازظهر با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.