فردا منتظر یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی نباشید| پرداخت یارانه نقدی قطع شد؟

یکشنبه, 19ام تیر, 1401
اندازه قلم متن

فردا همزمان با بیستم تیرماه یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز نخواهد شد

در حالی که مردم تحت فشار شدید اقتصادی هستند و قیمت کالاها نیز مدام افزایش پیدا می‌کند و یارانه برخی خانواده‌های نیازمند نیز قطع شده است، حالا اخباری منتشر شده که حاکی از عدم واریز یارانه معیشتی برای سرپرست خانوارها است. برخی رسانه‌ها نوشته‌اند که با وجود انتشار اخباری مبنی بر واریز یارانه معیشتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی در روز بیستم تیرماه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد که این یارانه فردا واریز نخواهد شد.
 
آفتاب‌‌نیوز :

واریز یارانه‌های نقدی معمولا در چند سال گذشته در ساعت ۲۴ روز بیستم هر ماه واریز می‌شود، بر همین اساس برخی رسانه‌ها نیز اعلام کردند که یارانه معیشتی ماه جاری فردا (دوشنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خبرگزاری ایسنا نوشته است که پیگیری از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با این اعلام طیبه حسینی- سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها- همراه بود که یارانه نقدی ماه جاری، فردا همزمان با بیستم تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز نخواهد شد.

وی گفت که به محض مشخص شدن زمان واریز یارانه تیرماه، از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

گفتنی است که پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت ماه امسال تغییر رویه داده است؛ به‌طوری که تا پیش از این در دهم هر ماه یارانه معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی و در بیستم نیز یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب سپرستان خانوار واریز می‌شد که با اقدام دولت در طرح اصلاح نظام یارانه‌ای و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی، تبدیل به یک یارانه با مبلغ متغیر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانوار شده است.

یارانه نقدی قبلا برای حدود ۷۸ میلیون نفر اختصاص پیدا می‌کرد که در طرح جدید با حذف یک دهک، پرداخت برای ۹ دهک ادامه پیدا کرده است که برای سه دهک اول مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و شش دهک دیگر ۳۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

دولت در هر ماه حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت یارانه نقدی جدید هزینه پرداخت می‌کند. این در حالی است که طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ باید یارانه به صورت کالابرگ توزیع شود که هنوز نهایی نشده و [براساس اعلام دولت]فعلا پرداخت نقدی ادامه دارد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در ماه‌های گذشته نیز یارانه بسیاری از خانوادهای نیازمند قطع شده بود که با اعتراض گسترده این افراد مواجه شده است.

اگرچه رئیس‌جمهور نیز چندین بار دستور رسیدگی به درخواست این افراد را داده بود اما تاکنون یارانه‌ای برای این افراد واریز نشده است.

با این حال و در پی تاخیر در واریز یارانه معیشتی مردم، این پرسش مطرح می‌شود که آیا دولت در تامین یارانه نقدی دچار کسری بودجه شده؟ آیا قرار است یارانه معیشتی مردم قطع و نظام توزیع کوپن یا به قول دولت همان کالابرگ اجرا شود؟ 

به نظر می‌رسد که در این شرایط سخت که مردم تحت فشارهای شدید اقتصادی هستند، تاخیر حتی یک ساعته در تامین و واریز یارانه معیشتی مردم جایز نیست.

این نکته هم قابل ذکر است که با توجه به گرانی‌های افسارگسیخته فعلی، ضروری است که یارانه معیشتی در ابتدای هر ماه به حساب سرپرستان خانوار پرداخت شود نه آخر هر ماه و آنهم با اما و اگر و وارد شدن فشار و استرس به مردم!

تکمیلی/ زمان واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی هفته‌ جاری اعلام می‌شود

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: زمان یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در هفته‌ جاری اعلام خواهد شد اما متاسفانه برخی خبرگزاری‌ها به نقل از خودشان برای آن، زمان تعیین کردند که سبب ایجاد توقع در مردم شده است.

طیبه حسینی در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: برخی رسانه‌ها طی روزهای گذشته در اخبار منتشر شده از واریز یارانه‌ در ۲۰ تیرماه خبر دادند که ما اعلام کردیم تا زمانی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه نداده، خبرهایی که داده می‌شود، صحیح نیست. تا زمانی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه‌ای منتشر نکند اخبار واریز یارانه‌ها صحیح نیست و تنها مرجع رسمی درباره واریز یارانه، اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌هاست. اما متاسفانه برخی خبرگزاری‌ها به نقل از خودشان زمان پرداخت یارانه را ۲۰ تیرماه اعلام کردند و این توقع را برای مردم ایجاد کردند که قرار است ۲۰ تیرماه یارانه واریز شود.زمان واریز به صورت قطعی مشخص نیست و اطلاعیه مربوطه این هفته منتشر خواهد شد و از طریق خبرگزاری های معتبر اطلاع‌رسانی می‌شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.