بازداشت ۵ کارگر معترض در مجتمع سونگون ورزقان/ تداوم بازداشت ۶ کارگر دیگر

چهارشنبه, 22ام تیر, 1401
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – در روزهای گذشته دستکم ۵ کارگر دیگر مجتمع سونگون ورزقان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. با احتساب این افراد، شمار کارگران این مجتمع که هم اکنون در بازداشت به سر میبرند به ۱۱ تن افزایش یافته است. بازداشت آنها به دنبال اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، در روزهای اخیر دستکم ۵ تن دیگر از کارگران مجتمع سونگون ورزقان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

هویت کارگران بازداشتی کاظم شاهی، صالح محمدی، محمد محمودی، اسماعیل عبادی و حاج زیاد محمودی عنوان شده است.

با احتساب این افراد، شمار کارگران این مجتمع که هم اکنون در بازداشت به سر میبرند به ۱۱ تن افزایش یافته است.

پیشتر نیز در روز سه‌ شنبه ۱۴ تیرماه، ولی‌الله محمودی و ارشد کاظم‌پور، روز دوشنبه ۱۲ تیرماه، “جعفر عباسپور، مهرداد منفرد و خدایی اسامی” و روز پنجشنبه ۱۶ تیرماه “سعید جباریان و فرزاد زالی‌زاده” توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند. از میان آنها سعید جباریان روز جمعه ۱۷ تیرماه آزاد شده است.

روز پنجشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱، کارگران معدن سونگون ورزقان، برای سومین روز متوالی دست به اعتصاب و تجمع در محدوده محل کار خود زدند. تجمع این شهروندان با دخالت نیروهای نظامی به خشونت کشیده شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این کارگران، اطلاعی در دست نیست.

کارگران این مجتمع چندین ماه است که پیگیر اجرای همسان‌سازی حقوق با کارگران رسمی و کارگران سایر معادن هستند و همچنین خواسته‌های دیگری از جمله اجرای کامل و صحیح طبقه‌بندی مشاغل دارند اما علیرغم اعتراضات و اعتصابات مکرر تاکنون مدیریت مجتمع و شرکت‌های پیمانکاری خواسته‌های این کارگران را اجرا نکرده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.