فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۸ کارگر در بوشهر، تبریز و املش

جمعه, 24ام تیر, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، در طی دو روز گذشته، ۸ کارگر در شهرهای بوشهر، تبریز و املش حین انجام کار دچار حادثه شدند. در جریان این حوادث یک کارگر جان خود را از دست داد و ۷ کارگر دچار مصدومیت شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل رکنا، روز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱، سه نفر از کارکنان پالایشگاه سوم پارس جنوبی در حین انجام کار دچار حادثه شدند.

مسئول مدیریت بحران سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اعلام کرد: «روز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه، ساعت ۱۵ و ۵۱ دقیقه، گاز رها در محیط باز در پالایشگاه سوم پارس جنوبی آتش می‌گیرد و با حضور آتش‌نشانی مهار می‌شود.»
ابراهیم غریبی افزود: « در هنگام انجام عملیات تعمیرات بر روی یکی از پمپ های واحد پشتیبانی سه تن از کارکنان این پالایشگاه دچار مصدومیت شدند.در این حادثه ۲ نفر از کارکنان دچار سوختگی شدند که برای درمان به بیمارستان امیرالمومنین شیراز انتقال یافتند و یکی از کارکنان هم هنگام خروج از محل حادثه دچار شکستگی پا شده است.»

مرگ یک کارگر در تبریز

به گزارش ایسنا، یک کارگر شهرداری تبریز در حین انجام کار جان باخت.

بر اساس این گزارش، یک کارگر خدماتی فضای سبز شهرداری منطقه ۵ تبریز با هویت امیر حسین حنفی، متولد ۱۳۸۱ در حین انجام کار در محدوده هتل مرمر به دلیل برخورد خودروی ۲۰۶ جان خود را از دست داد.

مصدومیت چهار کارگر در املش

به گزارش خبرگزاری پارسینه، امروز پنجشنبه ۲۳ تیر ماه، چهار کارگر در حین انجام کار، در چاه فاضلاب کارخانه سقوط کرده و مصدوم شدند.

در این گزارش رئیس اورژانس گیلان گفت: «ساعت ۹ صبح امروز، در پی تماس تلفنی با مرکز اورژانس و اعلام سقوط ۴ کارگر در چاه فضلاب در کارخانه تولید قارچ در روستای سوخته کیش رانکوه، تیم های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.»

وی در ادامه افزود: «در این حادثه چهار کارگر مرد ۳۸، ۴۰، ۴۴ و ۵۰ ساله مصدوم و بعد از معاینات تیم اورژانس، جهت دریافت خدمات درمانی به بیمارستان نیکوکار املش منتقل شدند.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.