ستاد احیای دریاچه ارومیه بسته طراحی شده را اجرا کند/ لایروبی خلیج گرگان کارشناسی است

شنبه, 25ام تیر, 1401
اندازه قلم متن
ستاد احیای دریاچه ارومیه بسته طراحی شده را اجرا کند/ لایروبی خلیج گرگان کارشناسی است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه مکلف است بسته نرم افزاری برای احیای این دریاچه را اجرایی کند.

علی سلاجقه درگفت و گو با ایسنا درباره انتقادات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: هنوز در ستاد احیای دریاچه ارومیه همان تیم قبلی هستند و مدیریت ستاد به سازمان محیط زیست واگذار نشده و همان افرادی هستند که از قبل کار را ادامه می دهند. ما مکلف هستیم به عنوان دستگاه حاکمیتی کار خودمان را انجام دهیم، نماینده ما طبق روال در جلسات شرکت می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اگر بسته‌نرم افزاری زودتر عملیاتی می‌شد و کارهای سخت افزاری و هزینه‌کردها در زمینه ساخت سد، تونل و … انجام نمی‌شد، شرایط  بهتری رقم می‌خورد و نتایج ملموس و هزینه‌ها بسیار کمتر می‌شد.

سلاجقه درباره موضوعات بسته دوم گفت: کاملا یک بسته‌نرم افزاری است و بیشتر جنبه مدیریتی مطرح است و مسائلی چون کاهش مصارف آب در بخش‌های مختلف به‌ویژه کشاورزی و استفاده مجدد از آب  را در بر می گیرد.

وی درباره زمان اجرای این بسته اظهارکرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه مکلف است این کار را انجام دهد و دستگاه های اجرایی مثل وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو مکلف هستند به نقش اصلی خود بپردازند.

سلاجقه همچنین درباره انتقاداتی که به لایروبی خلیج گرگان مطرح است، گفت:  کاملا کار، کارشناسی است. مهندسان مشاور اعم از دانشگاهیان، اساتید دانشگاهی و استان‌های شمالی آنچه تایید کردند و خروجی مشخص شده در قالب نشست شورای مدیریت میانکاله عملیاتی می‌شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.