آتش‌سوزی‌های جنگلی گسترده و مرگ صدها نفر در پی موج گرما در اروپا

یکشنبه, 26ام تیر, 1401
اندازه قلم متن
آتش‌سوزی‌های جنگلی گسترده در اسپانیا در پی دومین موج گرمای سال جاری در این کشور
رادیو فردا

در پی افزایش چشمگیر دمای هوا در مناطق جنوب اروپا، آتش‌سوزی‌های جنگلی گسترده‌ای در کشورهای اسپانیا، یونان، پرتغال و فرانسه گزارش شده و صدها نفر طی یک هفته گذشته از گرمازدگی جان باخته‌اند.

دمای هوا در مناطق جنگلی و کوهستانی شمال اسپانیا مانند آراگون، نابارا و الریوخا روز یکشنبه به حدود ۴۲ درجه سانتیگراد رسیده و در برخی دیگر از نقاط این کشور حتی به نزدیک ۴۷ درجه نیز اوج گرفته است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که به رغم آب‌پاشی هلیکوپترها، مهار آتش‌سوزی در مناطق کوهستانی بسیار دشوار شده است.

تاکنون ۱۱ هزار هکتار از جنگل‌های فرانسه دچار آتش‌سوزی شده و ۱۴ هزار نفر از ساکنان منطقه جنوبی ژیروند تخلیه شده‌اند. دولت فرانسه می‌گوید ۱۲ هزار آتش‌نشان در تلاش برای مهار آتش‌سوزی هستند.

در پرتغال پنج منطقه روستایی و جنگلی با آتش‌سوزی مواجه شده و روز گذشته وزارت بهداشت این کشور از مرگ حداقل ۶۵۹ نفر به خاطر گرمازدگی طی یک هفته گذشته خبر داد. دمای هوا در پرتغال به بالای ۴۰ درجه رسیده و حتی در ناحیه ویسئو در مرکز کشور به ۴۷ درجه نیز اوج گرفته است.

در یونان نیز ۷۱ آتش‌سوزی طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده و بریتانیا که انتظار می‌رود طی دو روز آینده دمای هوا در برخی نقاط آن به ۴۰ درجه اوج بگیرد، وضعیت «قرمز دمای هوا» اعلام کرده است.

با استفاده از گزارش رویترز؛ د.خ./م.ا.

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.