افت چشمگیر تولید فولاد ایران با تصاحب بازارهایش توسط روسیه

شنبه, 1ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن

کارخانه فولاد زرند در کرمان

کارخانه فولاد زرند در کرمان

تازه‌ترین گزارش مجمع جهانی فولاد نشان می‌دهد اگرچه تولید فولاد ایران در ابتدای سال جاری میلادی با رشد ۱۲ درصدی همراه بود، اما بعد از تحریم‌های غرب علیه روسیه، به شدت کاهش یافته است.

آمارهای این نهاد بین‌المللی که روز جمعه ۳۱ تیرماه منتشر شد، نشان می‌دهد ایران در دو ماه ابتدایی سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد رشد تولید فولاد داشت، اما بعد از ماه مارس، تولید ایران کاسته شده و در مجموع در نیمه ابتدایی امسال ایران ۱۳.۶ میلیون تن تولید فولاد داشته که حدود ۱۱ درصد کمتر از دور مشابه پارسال است.

پیش از این رضا شهرستانی عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در همین رابطه به روزنامه شرق گفته بودکه روسیه تخفیف‌های ۱۵ تا ۲۰ درصدی برای فولاد خود در نظر گرفته و به‌ همین‌ دلیل چین، افغانستان، تایلند و کره جنوبی که مشتریان بزرگ فولاد ایران بودند، این بار فولاد مورد نیاز خود را به روسیه سفارش داده‌اند.

تاکنون گزارش‌های زیادی از تصاحب بازارهای نفت، فولاد و حتی قیر ایران توسط روسیه منتشر شده است.

آمارهای مجمع جهانی فولاد نشان می‌دهد که به رغم تصاحب بازارهای ایران، روسیه نتوانسته بازارهای آسیایی را کاملا جایگزین بازارهای غربی کند.

تولید فولاد خود روسیه در ماه گذشته میلادی، ژوئن، ۲۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. در نیمسال ابتدایی ۲۰۲۲ نیز تولید فولاد روسیه با ۷ درصد افت به ۳۵.۴ میلیون تن رسیده است.

با استفاده از گزارش‌های مجمع جهانی فولاد و رادیو فردا؛ د.خ/س.ن

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.