معلم زندانی عبدالرضا قنبری به زندان برازجان تبعید شد

دوشنبه, 18ام آذر, 1392
اندازه قلم متن

ghanbari

صبح روز یکشنبه عبدالرضا قنبری معلم و استاد دانشگاه زندانی در بند ۳۵۰ اوین به زندان برازجان تبعید شد و در اعتراض به این تبعید دست به اعتصاب غذا زد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز یک‌شنبه ۱۷ آذر ماه عبدالرضا قنبری از بند ۳۵۰ زندان اوین در حالی به زندان برازجان تبعید شد که در اعتراض به این اقدام دست به اعتصاب نا محدود زده بود.

عبدالرضا قنبری در اعتراض به این عمل طی نامه‌ای اعتصاب غذای خود را اعلام کرد. در ذیل متن نامهٔ اعتصاب غذای ایشان که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته آورده شده است:
با توجه به صدور حکم تبعید بر اساس مادهٔ ۱۸۶ قانون مجازات اسلامی سابق و از آنجا که در قانون مجازات اسلامی جدید مادهٔ ۱۸۶ حذف و عنوان محاربه نیز به بغی تغییر یافته است، بنابراین صدور حکم حبس در تبعید را برابر قانون جدید مجازات اسلامی منطبق بر قانون و الزامات قانونی نمی‌دانم، از امروز یکشنبه مورخ ۱۷ آذرماه ۱۳۹۲ دست به اعتصاب غذای نامحدود اعتراضی خواهم زد تا شاید گوش حق طلبی برای شنیدن فریاد مظلومیت خود که بیش از ۴ سال زیر حکم اعدام زندگی کردم، پیدا کنم.

همچنین صدور حکم حبس در تبعید بر اساس هیچ ماده‌ای از مواد قوانین حاضر وجود ندارد و بر اساس قاعدهٔ لزوم اعمال مجازات قانونی در حق متهم، کیفری با این عنوان (حبس در تبعید) وجود نداشته و از سویی این حکم ناعادلانه مجازات خانواده بی‌پناهم را به دنبال خواهد داشت و علیرغم اصل شخصی بودن مجازات‌ها، خانواده بنده مستقیما تحت مجازات قرار گرفته و احتمالا آنان نیز به جرم ناکرده تبعید خواهند شد.

امید که ایران و ایرانی، از آینده‌ای فارغ از قانون ستیزی و قانون گریزی به ویژه از سوی متولیان اجرای قانون برخوردار شود.
فرزند ایران – عبدالرضا قنبری (معلم و استاد دانشگاه)


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.