تداوم بارش‌ها در کشور/باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک در ۲۴ استان

پنجشنبه, 6ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن
تداوم بارش‌ها در کشور/باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک در ۲۴ استان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ادامه بارش‌ها در اقصی نقاط کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت هوای کشور گفت: براساس نقشه های هواشناسی امروز( پنجشنبه ۶مردادماه)، در بخش هایی از سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، یزد، اصفهان، جنوب سمنان و برخی مناطق استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان، شرق خوزستان، غرب خراسان جنوبی، قم، مرکزی، تهران، البرز، قزوین، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در فارس، نیمه غربی کرمان، غرب یزد، شرق خلیج فارس و مرکز و غرب اصفهان خواهد بود، افزود: جمعه(۷مردادماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، یزد، شرق خوزستان، اصفهان، شمال سمنان، شرق لرستان و برخی مناطق استان های مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، گلستان و شرق کردستان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت در برخی مناطق خیزش گردوخاک رخ خواهد داد که شدت بارش در غرب کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان ، دوار شرقی خوزستان و غرب بود خواهد بود.

وی ادامه داد: شنبه (۸مردادماه) شاهد ادامه بارش ها با شدت کمتر در فارس، کرمان، هرمزگانی شهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، جنوب اصفهان، جنوب سیستان و بلوچستان، برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات شمال شرق کشور، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان های تهران، سمنان، البرز، قزوین خواهیم بود. یکشنبه و دوشنبه در بخش هایی از جنوب، شمال غرب استان های ساحلی دریای خزر، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده رخ می دهد.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود که از جمعه سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت.

ضیاییان با بیان اینکه همچنین در این مدت در بخش هایی از شرق و شمال شرق کشور و طی امروز در برخی نقاط استانهای سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی و شمال اصفهان سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی از این مناطق انتظار می رود. گفت:  امروز و فردا( ۶و ۷مردادماه ) دریای خزر و از امروز تا شنبه دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

وی در مورد وضعیت هوای تهران نیز با بیان اینکه برای تهران آسمانی قسمتی ابری و در هنگام عصر وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود گفت: برای آسمان تهران در هنگام شب نیز احتمال رعد و برق گاهی وزش باد پیش بینی می شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.