رفع تصرف ۱۰ هزار متر از اراضی ملی در پردیس

شنبه, 8ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن

رفع تصرف ۱۰ هزار متر از اراضی ملی در پردیسرئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پردیس گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته یگان حفاظت شهرستان از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار متر از اراضی ملی که توسط سودجویان و متصرفین اراضی ملی مورد تصرف، نهال‌کاری و فنس کشی شده بود، به حکم دادستان شهرستان رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

به گزرش ایسنا بیژن کی شمس افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پردیس در سال ۱۳۹۳ تشکیل شد و حدوداً دارای ۳۶ پلاک اصلی است که ۱۹ پلاک تحویل و تحول شده و از این تعداد ۱۵  پلاک آن تحویل شرکت عمران و چهار پلاک تحویل اداره راه و شهرسازی شده است.

وی افزود: در خصوص اخذ اسناد کاداستر تاکنون ۷۰۰۰هکتار از اراضی ملی اخذ سند شده و دو پلاک در اداره ثبت شهرستان در دست بررسی است که به‌زودی اسناد این دو پلاک صادر خواهد شد.

 کی شمس در ادامه گفت: هشت پلاک نیز در دستور کار کمیته فنی ممیزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران است که به محض اعلام برای اخذ اسناد آن اقدام خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پردیس افزود: پیش‌بینی می‌شود تا مهرماه سال جاری کلیه اراضی ملی در شهرستان پردیس دارای اسناد کاداستر شود. در پایان مهر ماه در این  شهرستان جشن کاداستر خواهیم داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پردیس در خصوص رفع تصرفات در اراضی ملی اظهارکرد: با پیگیری‌های صورت گرفته یگان حفاظت شهرستان از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار متر از اراضی ملی که توسط سودجویان و متصرفان اراضی ملی مورد تصرف، نهال کاری و فنس کشی شده بود به حکم دادستان شهرستان رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

 وی افزود: برنامه‌ریزی شده است تا کلیه پلاک‌های شهرستان پایش، تخلفات سنواتی استخراج و از طریق تبصره ۱ ماده ۵۵ اعمال قانون شود.

 کی شمس در ادامه گفت: هم اکنون ۳۷ پرونده قضایی در پلاک‌های عباس آباد، سعید آباد، خسروآباد و ترقیان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی ادامه داد: پردیس شاید شهرستان کوچکی به نظر آید اما از لحاظ اراضی ملی و ارزش اقتصادی زمین دارای حساسیت بالایی است که باعث می شود سودجویان و متصرفان اموال متعلق به نسل آینده به دنبال تاخت و تاز در این اراضی باشند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پردیس اضافه کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پردیس به‌صورت ۲۴ ساعته با تمام توان و قوا ازانفال حفاظت و با متخلفان و متجاوزان به بیت‌المال به صورت قانونی برخورد می‌کند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران کی شمس از عموم مردم درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی منابع طبیعی مراتب را سریع از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.