شمار قربانیان سیل در ایران به ۵۳ نفر رسید؛ هشدار درباره تداوم بارش‌های سیل‌آسا

شنبه, 8ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن
سیل در یزد

مقام‌های دولتی در ایران می‌گویند تا ساعت ۲۰ جمعه هفتم مردادماه در اثر باران‌های شدید و سیل در سراسر کشور دست‌کم ۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۶ نفر نیز مفقود شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفته است، سیل در استان‌های تهران، مازندران، مرکزی، کرمان و چهارمحال و بختیاری تلفات داشته است که بیشترین تعداد کشته شدگان در استان تهران در امامزاده داوود و منطقه زرین دشت فیروزکوه بوده است.

مهدی ولی پور اضافه کرده است تنها در دو روز گذشته ۴۸ نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر هم گفته است:« ۳۸۵ نقطه از کشور، ۲۰ استان، ۱۱۱ شهرستان و ۲۹ محور مواصلاتی متاثر از سیلاب است.»

در همین حال، عملیات جست‌وجو و امدادرسانی در فیروزکوه و دماوند همچنان ادامه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به سختی عملیات امدادرسانی در فیروزکوه و دماوند گفته است به علت ریزش کوه، دسترسی به این منطقه بسیار سخت بود.

رییس پلیس راه استان البرز نیز روز شنبه از ریزش کوه در جاده کرج – چالوس در محدوده این استان خبرداده و گفته است که این محور همچنان بسته است.

سرهنگ پیمان کرمی اظهار داشت: «پنج فقره سقوط سنگ طی شب گذشته تا صبح امروز در محدوده های رستوران شاندیز، پل چوبی، آدران و تونل شماره پنج جاده کرج – چالوس رخ داده است که راهداران البرز در حال پاکسازی مسیر هستند.»

طبق این گزارش، بارش باران از شب گذشته در ارتفاعات البرز جنوبی و جاده کرج – چالوس آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز به هشدارهای سازمان هواشناسی درباره احتمال وقوع سیل در استان‌های کشور، گفت: لازم است برای حفظ سلامتی از هر گونه حضور در مسیر و مجاورت رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

در همین زمینه، مدیرکل هواشناسی خوزستان نسبت به احتمال بارش شدید باران در ارتفاعات شرقی، شمال شرقی و جنوب شرق این استان در جمعه و شنبه هشدار داده است.

محمد سبزه زاری گفته است: «آخرین مانسون پرقدرتی که در خوزستان فعالیت داشته مربوط حدود ۷۰ سال قبل بوده است و اکنون دوباره این اتفاق در حال رخ دادن است.»

چندین «تبعه خارجی» قربانی سیل در ایران شدند

هم‌زمان با «هشدارباش» سیل و تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف ایران در روز جمعه هفتم مرداد ماه، برخی رسانه‌ها به نقل از سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران از کشته و مفقود شدن شماری «تبعه خارجی» در سیلاب چالوس خبر دادند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به وقوع سیلاب در ۲۴ روستای شهرستان چالوس، حجم خسارت‌ها در ۱۱ روستا را «بالا» خوانده است.

حسینعلی محمدی همچنین تصریح کرده است که در این حادثه سه تبعه خارجی جان باختند و تلاش‌ها برای یافتن «هشت تبعه خارجی» که مفقود شده‌اند، ادامه دارد.

این در حالی است که باشگاه خبرنگاران جوان شمار تبعه‌های خارجی مفقود شده در منطقه «واسکول چالوس» را با استناد به گزارش مرکز مدیریت بحران استانداری مازندران «هفت تن» اعلام کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.