هشدار هواشناسی برای هفت استان هم‌زمان با بالا گرفتن اعتراض‌ها به مدیریت بحران

دوشنبه, 10ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن

هم‌زمان با هشدار هواشناسی درباره وقوع سیل در هفت استان ایران، اعتراض‌ها به نحوه مدیریت بحران و شیوه کمک به سیل‌زدگان افزایش یافته است.

هواشناسی هشدار داده که نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و مرکز کرمان و نوار شرقی خوزستان در روز دوشنبه دهم مرداد به دلیل سامانه بارشی شاهد وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده و آبگرفتگی منازل در مناطق خواهد بود.

شمار قربانیان سیل در ایران از ابتدای مرداد ماه تاکنون به بیش از ۷۰ نفر رسیده و بر اساس برآورد‌ها تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی و مسکونی و جاده‌ها خسارت وارد شده است.

‌بروز این خسارت‌های گسترده در شهرهای سیل‌‌زده اکنون موج اعتراض‌ها به نحوه مدیریت بحران را افزایش داده است.

در یکی از این موارد محسن پیرهادی نماینده تهران در مجلس با اشاره به سیل در منطقه امام‌زاده داوود که ۲۰ کشته برجای گذاشت، خطاب به مقام‌های مسئول گفت: «این چه سبک مدیریت است؟ چرا مثل همین دو، سه روز بحرانی که راه‌ها و رستوران‌ها را بستید، در روز هشدار مسیر و رستوان‌ها را تعطیل نکردید؟ اصلا مسیر را می بستید، حتی اگر بارش و سیل هم نمی‌آمد بهتر از این بود که هموطنانمان را از دست بدهیم.»

در همین حال محسن منصوری استاندار تهران در توییتی با اشاره به احضار برخی از مقام‌ها به دلیل عملکردشان برای مدیریت سیل وجود اختلاف در سطح مدیریتی را افشا کرد.

او در توییتی از این که چند مجموعه نظارتی تعدادی از مدیران استان را احضار کرده‌اند انتقاد کرد و خطاب به این مجموعه‌ها نوشت: «مرحبا به این زمان شناسی! بگذارید این چند روز کارمان را بکنیم. وقت برای قهرمان بازی زیاد است.»

استاندار تهران توضیح بیشتری درباره این مجموعه‌های نظارتی و اسامی افراد احضار شده ارائه نداده اما اعتراض او به خوبی تنش و اختلاف در سطح مدیریتی درباره رسیدگی به بحران سیل را برملا می‌کند.

مقام‌های جمهوری اسلامی از ابراهیم رئیسی گرفته تا وزیر کشور و شهردار تهران و نمایندگان مجلس در روزهای اخیر با حضور در مناطق سیل‌زده تلاش کرده‌اند تصویری تبلیغاتی از رسیدگی به این بحران نشان دهند.

با این حال بسیاری از کاربران در رسانه‌های اجتماعی این شیوه حضور را یک شو تبلیغاتی تکراری و بی‌اثر تعبیر کرده و گفته‌اند که چنین اقدام‌هایی دردی از مردم گرفتار بحران درمان نمی‌کند.

در یک ویدیو از حضور ابراهیم رئیسی در منطقه سیل‌زده فیروزکوه، یکی از سیل‌زدگان خطاب به رئیسی گفته بود حرف بس است و در سیل قبلی هم فقط حرف زدید و کاری از پیش نبردید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.