آغاز ساخت ۴ باب پاسگاه محیط‌بانی در لرستان

سه شنبه, 11ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن
آغاز ساخت ۴ باب پاسگاه محیط‌بانی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از آغاز ساخت چهار باب پاسگاه محیط‌بانی در سال‌جاری خبر داد.

علی سالاروند اظهار کرد: مراحل ساخت چهار باب پاسگاه محیط‌بانی به منظور افزایش سطح حفاظتی مناطق تحت مدیریت این اداره‌کل در سال ۱۴۰۱ در لرستان آغاز شده است.

سالاروند ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت مقامات عالی استان، چهار باب پاسگاه محیط‌بانی در مناطق حفاظت شده اشترانکوه و سفیدکوه خرم‌آباد، شادابکوه پلدختر و قالیکوه الیگودرز، طی سال جاری ساخته خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان در خصوص پاسگاه‌های شادابکوه پلدختر و قالیکوه الیگودرز، گفت: علیرغم افزایش سطح حفاظتی این مناطق به منطقه حفاظت شده و غنای بالای گونه‌های گیاهی و جانوری آن‌ها، متأسفانه این دو منطقه تاکنون فاقد پاسگاه دائم بوده‌اند، لذا بر اساس ضرورت برای جلوگیری از تخلفات محیط زیستی و شکار و صید، آغاز عملیات ساخت این دو پاسگاه جدید و همچنین دو پاسگاه در مناطق اشترانکوه و تشکن سفیدکوه خرم‌آباد در محدوده شهرستان چگنی، آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر لرستان دارای هفت منطقه تحت مدیریت اعم از حفاظت شده، اثر طبیعی ملی و پناهگاه حیات وحش با وسعتی بیش‌از ۳۲۲ هزار هکتار است.  

سالاروند با بیان این موضوع که ثبت ۳۹۵ گونه جانوری و ۱۷۵۰ گونه گیاهی در لرستان بیانگر غنای تنوع زیستی استان است، اظهار کرد: پنج گونه جانوری شامل وزغ لرستانی، سمندر لرستانی و سه گونه ماهی کور غار به عنوان گونه‌های جانوری اندمیک استان ثبت جهانی شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.