وزارت خارجه روسیه: تا منافع همه طرف‌ها تامین نشود، گفت‌وگوهای وین به‌نتیجه نمی‌رسد

جمعه, 21ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن

«هیچ مسئله حل‌نشدنی میان «طرف‌های اصلی» گفت‌وگوکننده وجود ندارد و دستیابی به یک نتیجه مثبت، «کاملا امکان‌پذیر» است»

یک هفته بعد از پایان دور آخر مذاکرات موسوم به «احیای برجام» و بازگشت دیپلمات‌ها از وین، در حالی که مذاکره‌کنندگان غربی تاکید دارد متن تنظیم شده کنونی «نهایی» است و تنها به «تصمیم‌‌گیری سیاسی» نیاز دارد، معاون وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه سعی کرد ادامه گفت‌وگوهای هسته‌ای با حکومت ایران را محتمل نشان دهد و مسئولیت به‌نتیجه نرسیدن مذاکرات را متوجه آمریکا کند.

خبرگزاری دولتی تاس روسیه، روز پنج‌شنبه ۲۰مرداد ۱۴۰۱ در گزارشی به‌نقل از ایوان نچایف، معاون رسانه‌ای وزارت خارجه روسیه، نوشت کار بر روی «احیای توافق هسته‌ای» با حکومت ایران تنها هنگامی پایان می‌یابد که منافع همه طرف‌ها تامین شود.

به‌گفته ایوان نچایف، «ما امیدواریم این موضوع برای واشنگتن، بروکسل و همچنین سایر کشورهای اروپایی روشن باشد که منافع همه طرف‌ها باید به‌طور مناسبی تامین شود.»

معاون رسانه‌ای وزارت خارجه روسیه، در بخش دیگری از صحبت‌های روز پنج‌شنبه‌اش در نشست با خبرنگاران گفت هیچ مسئله حل‌نشدنی میان «طرف‌های اصلی» گفت‌وگوکننده وجود ندارد و دستیابی به یک نتیجه مثبت، «کاملا امکان‌پذیر» است.

ایوان نچایف در صحبت‌های روز پنج‌شنبه‌اش تلاش کرد مسئولیت به‌نتیجه نرسیدن مذاکرات را متوجه دولت آمریکا کند و گفت روسیه امیدوار است ایالات متحده در نهایت از اصرار بر روی مواضع خود دست بردارد و با اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ «شورای امنیت»، زمینه بازگشت حکومت ایران به تعهدات برجامی‌اش را فراهم کند.

همزمان میخائیل اولیانوف، مذاکره‌کننده ارشد روسیه، شامگاه پنج‌شنبه در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر بار دیگر گفت احیای توافق‌ «برجام»، یگانه مسیر «منطقی» و «کارآمدی» است که پیش روی قرار دارد.

مذاکره‌کننده ارشد روسیه، با «غیرقانونی» توصیف کردن تحریم‌ها علیه حکومت ایران گفت احیای توافق هسته‌ای «برجام»، موجب تقویت سازوکار «عدم اشاعه» سلاح‌های هسته‌ای می‌شود و به پیش‌برد گفت‌وگوهای امنیتی در منطقه کمک خواهد کرد.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.