شکایت مهران فرهادی از محسنی اژه ای در دادگاه کارکنان دولت

شنبه, 22ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – مهران فرهادی، زندانی محبوس در زندان عادل آباد شیراز، با نگارش نامه ای سرگشاده خطاب به ریاست دادگاه کارکنان دولت، از غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه و همچنین برخی قضات و بازپرسان تحت امر وی، اعلام شکایت کرد و خواستار رسیدگی به حقوق از دست رفته خود شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهران فرهادی، زندانی محبوس در زندان عادل آباد شیراز، نامه ای خطاب به ریاست دادگاه کارکنان دولت نوشت.

وی در این نامه سرگشاده، از غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه و همچنین برخی قضات و بازپرسان تحت امر وی، اعلام شکایت کرده است. او در نامه خود آورده است که این افراد “موجبات ظلم و هزینه های مادی و معنوی” را برایش فراهم آورده اند و از ریاست دادگاه کارکنان دولت میخواهد که به حقوق از دست رفته اش رسیدگی کند.

متن این نامه که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است، عینا در پی می آید:

“ریاست محترم دادگاه کارکنان دولت!

با سلام و احترام، اینجانب مهران فرهادی، زندانی امنیتی، مقیم زندان عادل آباد شیراز، بر اساس ماده ۳۰۸ قانون آیین دادرسی کیفری، از حجت الاسلام محسنی اژه ای به علت ارتکاب رفتار بر خلاف نص صریح قانون، طبق مواد ۵۷۰، ۵۷۴، ۵۹۷، ۱۱۶ و ۱۱۷ قانون مجازات اسلامی، از برخی قضات و بازپرسان تحت امر ایشان که موجبات ظلم و هزینه های مادی و معنوی را به این جانب وارد آورده است، شکایت دارم و خواهان پیگیری و رسیدگی به این موضوع هستم.

با تقدیم احترام، مهران فرهادی، زندانی امنیتی”

مهران فرهادی در تاریخ ۶ مهرماه ۹۹ در منزل خود در تهران بازداشت و پس از گذشت سه ماه، از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در تهران به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد. وی در تاریخ ۱۴ اسفندماه ۹۹ به زندان شماره دو نظامی شیراز منتقل شده و پس از چندی به زندان عادل آباد شیراز انتقال داده شد. وی پیشتر توسط شعبه ۷ بازپرسی دادسرای اوین به نیابت از شعبه ۱۴ دادگاه انقلاب شیراز مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ آقای فرهادی توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سیدمحمود ساداتی از بابت اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروه‌های معاند نظام، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام” محاکمه و به ۳ سال و ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد. از این میزان با تسلیم به رای و اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۲ سال و ۲ ماه زندان برای وی قابل اجرا است.

در تاریخ ۲۶ خردادماه امسال، هرانا طی گزارشی از انتقال آقای فرهادی از بند سیاسی (بند ۱۴) زندان عادل آباد شیراز به بند عمومی این زندان خبر داده بود. انتقال آقای فرهادی به بند عمومی، علیرغم اصل تفکیک جرائم و در پی اعتراض وی به مسئولان مبنی بر تهدید او توسط چند تن از هم بندیانش صورت گرفت. این زندانی  در حالی که دوران محکومیت خود را در زندان عادل آباد سپری می کند، چندی پیش از بابت گشایش پرونده ای جدید، به دادسرا احضار شد. در جریان این جلسه وی توسط شعبه ۱۴ بازپرسی دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سیدمحمد خسروانی از طریق ویدیو کنفرانس، از اتهامات «توهین به مقامات کشوری و نشر اکاذیب در فضای مجازی» تبرئه شد.

مهران فرهادی پیشتر افسر واحد مخابرات ارتش جمهوری اسلامی بوده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.