فرامرز محمدی، برنده جایزه ویژه حقوق بشر سودویند(رها)، فوت کرد

جمعه, 22ام آذر, 1392
اندازه قلم متن

faramarz mohammadi

سازمان غیر دولتى سودویند جایزه ویژه حقوق بشرى خود (رها) را به فرامرز محمدى فعال حقوق بشر، اجتماعى و ضد جنگ از ایران به خاطر دستاورد تلاش هایش در جهت ارتقاء وضعیت حقوق بشر و ایجاد تغییر در مسایل و مشکلات مردمى که مورد ستم و آزار از طرف جمهورى اسلامى ایران قرار گرفت، اهدا کرده است.

اهداى جایزه ویژه حقوق بشرى رها به آقاى فرامرز محمدى، فعال حقوق بشر و زندانى سیاسى دهه ۶٠ و زندانى پس از حوادث انتخابات سال ٨٨ در جمهورى اسلامى ایران، با روزهاى پایانى زندگى پربار این فعال حقوق بشر و ضد جنگ همراه بود و نامبرده روز ١٠ دسامبر در بستر بیمارى و در بیمارستان امام حسین تهران فوت کرد.

بنا بر گزارش شاهدان عینى به سودویند، روز ١٠ دسامبر سال جارى، خبر اهداى جایزه ویژه حقوق بشر سودویند(رها)، در بیمارستان به وی ابلاغ شد.

آقای محمدی ضمن تشکر، با فروتنى اعلام کرد که بسیارى دیگر از فعالان حقوق بشر هستند که بیش از من شایسته دریافت این جایزه اند.طبق اظهار شاهدان، وى دقایقى بعد به کما رفته و نهایتا در همان بیمارستان فوت کرد.

گفتنى است ارتباط مستمر با برخى پناهندگان سیاسى و خانواده زندانیان سیاسى که قصد خروج از کشور و یا جابجایى هاى داخل کشور را داشتند و کمک هاى مالى و یا حمایت هایى از قبیل مسکن و پیگیرى اشتغال آنها، از جمله فعالیتهاى آقاى فرامرز محمدى بوده است.

آقاى فرامرز محمدى در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق، به کمک هاى دارویى به روستاییان محروم در اراک مشغول بوده و همچنین خانواده هاى جنگ زده را حمایت مى کرد. در میان این فعالیت ها او مجبور به ترک شهر خود شد.

وی همچنین در راه اندازى جامعه حمایت از زندانیان سیاسى ایران در داخل کشور شرکت و پشتیبانى کرد.

آقاى فرامرز محمدى که سابقه زندان در دهه ۶٠ را نیز در پرونده خود دارد، قبل از کمیسیون آیت الله منتظرى در سال ۱۹۸۴ از اعدام جان سالم به در برد.

آخرین بازداشت آقاى فرامرز محمدى همراه با دستگیریهاى گسترده پس از انتخابات سال ١٣٨٨ در جمهورى اسلامى ایران و به اتهام شرکت در تظاهرات در روز عاشورا در سال ۱۳۸۸ بوده است. ایشان در این بازداشت پس از ۵۵ روز تحمل سلول انفرادى، نهایتا به قید وثیقه آزاد شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. با تاسف فراوان از خبر درگذشت هم وطن عزیزم مرحوم فرامرزمحمدی …..افسوس که انسان های پاک نهاد عمری کوتاه دارند .