ادامه بلاتکلیفی وضعیت روناک رضایی، دانشجوی بازداشت‌شده در اعتراضات به فروریختن متروپل

یکشنبه, 23ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن

روناک رضایی، دانشجوی بازداشت‌شده در جریان اعتراض‌های آبادان به فروریختن برج متروپل

رادیو فردا

روناک رضایی، دانشجوی بازداشت‌شده در تجمع‌های اعتراضی در آبادان در پی فروریختن برج متروپل، پس از دو‌ ماه و نیم بازداشت، هم‌چنان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خانم رضایی در حالی صورت می‌گیرد که سایت‌های حقوق بشری پیشتر به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بودند که دادگاه برای آزادی مشروط این دانشجو وثیقه تعیین کرده، اما نهادهای امنیتی و قضایی در این باره کارشکنی کرده و یک بار نیز درباره دلیل ادامه این وضعیت گفته‌اند که «قاضی پرونده به حج رفته است.»

روناک رضایی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی تهران است. او که برای انجام تحقیقات پایان‌نامه‌اش برای مدتی در آبادان ساکن شده بود، در جریان اعتراض‌ها به فرو ریختن ساختمان متروپل، ششم خرداد با یورش نیروهای امنیتی به خانه‌اش بازداشت شد.

خانم رضایی ابتدا برای حدود یک ماه در بازداشتگاه سپاه پاسداران به‌سر برد و سرانجام ۱۱ تیر به زندان سپیدار اهواز منتقل شد و تاکنون در وضعیت بلاتکلیف به‌سر می‌برد.

فرزانه زیلابی، وکیل خانم رضایی پیشتر در نهم تیر در گفت‌وگو با سایت «امتداد» اتهام مطرح‌شده علیه موکلش را «فعالیت تبلیغی علیه نظام» اعلام کرده و گفته بود که با ورود او به جریان دادرسی مخالفت شده بود.

برج متروپل آبادان با وجود هشدارهای پیاپی درباره عدم استحکام بنا به دلیل تخلفات گسترده در ساخت آن، دوم خرداد به‌ طور ناگهانی فرو ریخت و ۴۳ نفر کشته و ده‌ها مجروح بر جای گذاشت.

این حادثه موج گسترده‌ای از اعتراض‌ها را در آبادان و سایر شهرهای خوزستان در پی داشت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.