درگیری لفظی جدید سفیر جمهوری اسلامی در باکو با سفیر اسرائیل

چهارشنبه, 26ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن

عباس موسوی

عباس موسوی

جرج دیک، سفیر اسرائیل در جمهوری آذربایجان، در درگیری لفظی جدیدی با سید عباس موسوی، همتای ایرانی خود در باکو، روز سه‌شنبه، ۲۵ مرداد، ایران را متهم کرد که «می‌خواهد او را بکشد».

جرج دیک روز سه‌شنبه در توییتر خود گفت که سفیر ایران در آذربایجان به تازگی او را به کشتن «تهدید» کرده بود.

آقای دیک در یک کلیپ در توییترش اشاره می‌کند که سفیر ایران توییت کرده که «من از خط قرمز» عبور کرده و «به دست ملت ایران خاک خواهم شد».

جرج دیک از مخاطبانش در توییتر خواست تنها تصور کنند که چه فکرهایی به سرش رسیده وقتی شنیده که سلمان رشدی این روزها در آستانه یک سخنرانی در نیویورک با چاقو مورد حمله قرار گرفته است.

رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی، ۳۴ سال پس از فتوای مهدورالدم دانستن او، جمعه گذشته در نیویورک با چاقوی هادی مطر، یک جوان ۲۴ ساله زاده آمریکا که والدینش لبنانی بوده‌اند، مورد حمله قرار گرفت.

سفیر اسرائیل در کلیپ خود افزود ایران در آن زمان (زمان صدور فتوای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی علیه سلمان رشدی) گفته بود که رشدی خط قرمز را زیر پا گذاشته است.

سفیر اسرائیل از «جامعه جهانی» خواست که «تروریسم ایرانی‌ را جدی بگیرند».

جرج دیک، عرب مسیحی تبعه اسرائیل، از زمان انتصاب به پست سفارت در باکو بارها با سفیر ایران در آذربایجان درگیری لفظی داشته است. او اولین عرب مسیحی در اسرائیل است که به یک پست دیپلماتیک ارشد رسیده است.

او در کلیپ تازه خود می‌افزاید که ایرانی‌ها «تهدید کرده‌اند که خداناباوران، فعالان و هر کس را که با آن‌ها مخالف است، بکشند… اسرائیل را تهدید به نابودی می‌کنند. از سلمان رشدی بپرسید که نیت آن‌ها تنها حرف نیست…».

عباس موسوی، سفیر ایران در باکو و سخنگوی پیشین وزارت خارجه ایران، در پاسخ، سخنان جرج دیک را «نمایش شیطانی تازه سفیر رژیم صهیونیستی» نامید.

آقای موسوی روز سه‌شنبه در توییترش نوشت: «ارتداد از دین و توهین به پیامبران الهی حکمی شرعی دارد که قطعا مغز تو از درک آن عاجز است. اما توطئه علیه تمامیت ارضی ایران خط قرمزی است که نه تنها تو، پسرک ماجراجو، بلکه گردانندگان تو هم عواقب آن را می‌دانند.»

جرج دیک ماه گذشته با انتشار عکسی از خود با کتابی در دست به نام «افسانه‌های سحرآمیز تبریز»، در توییتر نوشت با خواندن این کتاب «چیزهای زیادی درباره تاریخ و فرهنگ آذربایجان در تبریز» آموخته است.

نحوه نوشتن آقای دیک ظاهرا به این تعبیر شده بود که او تبریز را بخشی از تاریخ و فرهنگ جمهوری آذربایجان می‌داند، نه ایران.

سید عباس موسوی به آن نوشته جرج دیک نیز در توییتر پاسخ داد و نوشت: «برای اطلاع این پسرک ماجراجو، تبریز عزیزمان به عنوان سرزمین اولین‌های تاریخ پرافتخار ایران شناخته می‌شود.»

آقای موسوی افزوده بود که «ظاهرا قرار است اولین صهیونیست خبیث هم توسط مردم غیور تبریز دفن شود؛ هرگز از خط قرمز ما عبور نکن، هرگز!»

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.