پیش‌بینی وقوع سیلاب و گرد‌ و غبار در ۹ استان ایران

پنجشنبه, 27ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن

رادیو فردا

سازمان هواشناسی در مورد وقوع سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر طی سه روز آینده در ۹ استان و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق ایران خبر داد.

سازمان هواشناسی روز جمعه پیش‌بینی کرد که طی ۲۴ ساعت آینده در خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و در روز شنبه علاوه بر این استان‌ها، در هرمزگان، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ دهد.

همین شرایط جوی برای روز یک‌شنبه در ارتفاعات استان‌های تهران، البرز،‌ مازندران، شرق خوزستان و شمال غرب کهگیلویه و بویراحمد هم پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی شده که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده نیز این شرایط برای شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی روی دهد.

بر اساس این گزارش، طی پنج روز آینده، در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی و شرق یزد و طی دو روز آینده در جنوب غرب در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه وزش باد شدید موقتی و خیزش و نفوذ گرد و خاک روی خواهد داد.

سازمان هواشناسی از ساکنان این استان‌ها خواسته در صعود به ارتفاعات احتیاط کنند، خودرو‌های خود را در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی پارک نکرده و از اتراق در بستر روخانه‌ها و به طور کلی از حضور در فضای باز به‌ویژه برای اشخاص آسیب‌پذیر خودداری کنند.

گرمای شدید و خشکسالی و کاهش قدرت جذب زمین یکی از مخاطرات بارش‌های سیل‌آسا در تابستان است که هم‌اکنون حتی شماری از کشورهای قاره سبز اروپا را هم درگیر کرده است.

بارندگی‌های سیل‌آسا در دو هفته نخست مرداد در دست‌کم ۲۵ استان کشور، خسارت‌های جانی و مالی بسیاری در پی داشت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.