رهایی چهار زندانی از اعدام در شهرهای مختلف

یکشنبه, 30ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – چهار زندانی در شهرهای تهران، بویین زهرا و مراغه که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک زندانی محکوم به اعدام در تهران، در پی کسب رضایت از اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، این زندانی متهم است در سال ۹۶ یک دختر ۳۰ ساله را با ضربات مشت به قتل رسانده و در پی درخواست اولیای دم، کیفرخواست قتل علیه وی صادر شده است. او نهایتا پس از گذشت ۵ سال، با کسب رضایت از اولیای دم از مجازات مرگ رهایی یافت.

رهایی از اعدام یک زندانی در تهران

به گزارش جوان آنلاین، یک زندانی در تهران با پرداخت دیه و کسب رضایت از اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، این زندانی متهم است که در سال ۹۵، شریک کاری برادرش را به قتل رسانده است. پرونده وی پس از گذشت ۵ سال به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. ابتدای جلسه اولیای‌ دم که مادر مقتول بود درخواست اعدام کرد.

متهم که در جریان این جلسه اتهام قتل را نپذیرفته بود، در بخشی از دفاعیاتش اظهار داشت: «با اینکه قتل را قبول ندارم و در مرگ اکبر مقصر نبودم، اما در این مدت برای جبران این اشتباه خانه‌ای برای پسرش خریدیم، اما مادرش برای ارائه رضایت ۳ میلیارد تومان پول طلب کرده است که توان پرداخت آن را ندارم.»

در ادامه برادر متهم به عنوان شاهد در جایگاه ایستاد و گفت: «من در آن درگیری بودم و برادرم برای هواخواهی از من وارد درگیری شد، ولی ضربه کشنده‌ای به مقتول نزد.» دیگر شاهد نیز به جایگاه رفت و با رد حرف‌های برادر متهم گفت: «من شاهد درگیری بودم. متهم دروغ می‌گوید. او با کارد به مقتول حمله کرد و چند ضربه زد.»

در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد و متهم را به اعدام محکوم کردند. این حکم در دیوان عالی کشور تأیید شد و در‌حالی‌ که متهم در آستانه مرگ قرار داشت، توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند و از اجرای حکم اعدام رهایی یابد.

رهایی از اعدام ذو زندانی در شهرستان بویین زهرا

به گزارش ایرنا، رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین از رهایی دو زندانی از اعدام در بویین‌ زهرا خبر داد.

به گفته او، این زندانیان که پیشتر از بابت اتهام قتل توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافته اند.

وی ادامه داد: “در سه ماهه اول امسال ۵۷ درصد پرونده‌ها به مصالحه ختم شده که نسبت به سال گذشته افزایش محسوسی داشته‌ است.”

رهایی از اعدام یک زندانی در مراغه

به گزارش ایرنا، رئیس دادگستری مراغه از رهایی یک زندانی از اعدام در این شهرستان خبر داد.

وی در این خصوص گفت: “این قتل در سال ۱۳۹۹به دنبال اختلاف خانوادگی به وقوع پیوسته که متهم پس از دستگیری، توسط مراجه قضایی به اعدام محکوم شد. او نهایتا موفق شد که با کسب رضایت از اولیای دم مقتول، از چوبه دار رهایی یابد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.