آغاز مجدد فعالیت های “رنو” در ایران در ماه ژانویه

دوشنبه, 25ام آذر, 1392
اندازه قلم متن

reno

شرکت خودرو سازی “رنو”، امروز دوشنبه، اعلام کرد که امیدوار است تا فعالیت‌های خود در ایران را در ماه ژانویه دوباره آغاز کند.

” ژیل نورمان”- مدیر عملیات شرکت خودرو سازی “رنو” برای آسیا و اقیانوسیه، امروز به خبر نگاران گفت که رنو در انتظار برداشتن عملی تحریم‌هایی است که بخش خودروسازی ایران را هدف قرار داده است تا فعالیت‌های خود در ایران را مجداداً از سرگیرد. وی در این باره گفت که فکر می کند این تحریم‌ها علیه ایران عملاً در ماه ژانویه برداشته خواهد شد.

ژیل نورمان همچنین گفت: «آماده سازی عملیاتی برای فعالیت مجدد رنو در ایران ازهم اکنون آغاز شده است»؛ وی تأکید کرد که این امر به رنو فرصت میدهد تا پس از رفع تحریم ها، در ماه ژانویه آینده بتواند به سرعت عملیات خود در ایران را آغاز کند.

رنو به عنوان یکی از شرکت‌های مهم خودروسازی خارجی حاضر در بازار ایران شناخته می‌شده است.

پیش از تعلیق فعالیت‌هایش در ماه ژوئیه گذشته، رنو در سال ٢٠١٢ میلادی بیش از ١٠٣هزار خودرو در ایران به فروش رسانیده است.

در همین حال، دیگر شرکت مهم خودروسازی فرانسه پژو- سیتروئن معروف به “پ اس آ” زمینه‌های بازگشت خود به ایران را فراهم میکند.

“پ اس آ” که در سال ٢٠١١ میلادی ۴۵٨ هزار خودرو (عمدتاً به صورت کیت) به ایران فروخته است، پس از ائتلاف تجاری با شرکت آمریکائی “جنرال موتورز”، فعالیت‌های خود در ایران را متوقف کرد.

خروج شرکت آمریکائی جنرال موتورز از سرمایه “پ اس آ” که طی چند روز پیش اعلام گردید و جایگزینی احتمالی جنرال موتورز با یک شرکت خودرو سازی چینی می تواند زمینه های بازگشت “پ اس آ” به بازار خودرو سازی ایران را فراهم آورد.

یاد آور میشویم که توافق هسته ای ایران با قدرت‌های بزرگ جهانی در اواخر ماه نوامبر در ژنو صنایع خودروسازی را از شمول تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی مستثنی کرده و برای دو شرکت بزرگ خود رو سازی فرانسه، “پ اس آ” و “رنو”، امکان بازگشت به بازار ایران را فراهم کرده است.
از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.