کسری نوری، درویش گنابادی و دانشجوی زندانی، به «مکانی نامعلوم» منتقل شد

شنبه, 5ام شهریور, 1401
اندازه قلم متن

کسری نوری، از دراویش گنابادی و دانشجوی دانشگاه تهران، در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان‌های ایران است؛ عکس از آرشیو

رادیوفردا

گزارش‌ها از ایران حاکی است که کسری نوری، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد حقوق بشر و درویش گنابادی زندانی، روز شنبه پنجم شهریور از بند سیاسی زندان عادل‌آباد شیراز به «مکانی نامعلوم» منتقل شده است.

پوریا نوری بعدازظهر شنبه با ابراز «نگرانی شدید» در مورد وضعیت برادر خود در توییتی نوشت که کسری نوری را با اجبار و ارعاب و وحشت از زندان خارج کرده‌ و به مکانی نامعلوم انتقال داده‌اند.

برادر این درویش و دانشجوی زندانی همچنین تصریح کرد که انتقال کسری نوری بدون ارائه «دستور قضایی» صورت گرفته و علت آن حتی به صورت شفاهی نیز اعلام نشده که این امر، به نگرانی خانواده نوری بیش از پیش دامن زده است.

پوریا نوری در توییتی دیگر با اشاره به تداوم فشارها بر کسری نوری حتی در زمان سپری کردن «محکومیت‌های ناعادلانه» یادآور شد که برادرش «یک دهه از عمر خود را در زندان‌های مختلف جمهوری اسلامی سپری کرده» و در این اثنا، تک‌تک اعضای خانواده آن‌ها «بازداشت و شکنجه شده‌اند».

در همین زمینه، پایگاه حقوق بشری هرانا روز شنبه به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که آقای نوری در دوران گذراندن دوره محکومیت خود از «دسترسی به نشریات داخلی، امکان ادامه تحصیل در زندان و ملاقات با خانواده‌اش به دلیل مسافت طولانی» محروم مانده است.

کسری نوری از دراویش گنابادی و از مدیران وب‌سایت «مجذوبان نور» در جریان واقعه گلستان هفتم، اول اسفند ۹۶ به همراه صدها تن دیگر از دراویش بازداشت شده بود.

او سپس در دادگاه انقلاب تهران به ۱۲ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال تبعید به شهرستان «ثلاث باباجانی» و محرومیت‌های اجتماعی محکوم شد.

با استفاده از توییتر، هرانا و گزارش‌های رادیو فردا/ آ.ت./ س.ن.

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.