فائزه هاشمی از فعالیت های حزبی محروم شد

شنبه, 5ام شهریور, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – فائزه هاشمی از فعالیت در احزاب محروم شده است. یک عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب عنوان کرد که محرومیت وی به دلیل سوابق محکومیت‌های او و با اظهار نظر نهاد های امنیتی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، فائزه هاشمی از فعالیت های حزبی در ایران محروم شد.

مالک شریعتی عضو کمیسیون ماده ۱۰قانون احزاب ضمن اعلام این خبر، گفت: “فائزه هاشمی به دلیل محکومیت و اظهار نظر نهاد های امنیتی و تبلیغات علیه نظام اجازه فعالیت حزبی ندارد و به او هم اعلام شده است.”

چندی پیش پرونده فائزه هاشمی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارجاع شد. علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران اتهامات مطروحه علیه وی را “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “توهین به مقدسات” عنوان کرده است. مصادیق اتهام مطروحه علیه فائزه هاشمی، اظهاراتش درباره “پیامبر اسلام” عنوان شده است.

فائزه هاشمی متولد ۱۳۴۱، نماینده سابق تهران در دوره پنجم مجلس و عضو حزب کارگزاران سازندگی است. وی در اسفندماه ۹۵ در دادگاه کیفری ۲، مجتمع قضایی کارکنان دولت، شعبه ۱۰۶۰، به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نسبت به قوه قضاییه و سپاه و همچنین سیاه‌نمایی علیه نظام” به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. خانم هاشمی پیش از این نیز با تشکیل پرونده ای به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که در مهرماه سال ۹۱ اجرا شد و این فعال سیاسی دوران محکومیت خود را در بند نسوان زندان اوین طی کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

یک نظر

  1. امثال فائزه هاشمی رفسنجانی وقتی فعالیت حزبی میکرد هم در حزبی فعالیت میکرد که مزدور حکومت ولایی بود