تداوم بازداشت؛ رسول بداقی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد

دوشنبه, 14ام شهریور, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا -رسول بداقی بازرس کانون صنفی معلمان و عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به قرنطینه این زندان منتقل شد. وی درتاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه امسال بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، رسول بداقی، فعال صنفی و کارگری از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به قرنطینه این زندان منتقل شد.

رسول بداقی، با گذشت بیش از ۴ ماه از زمان دستگیری به قرنطینه بند ۴ زندان اوین منتقل شد. او کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

آقای بداقی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه امسال به همراه جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. وی در تاریخ ۱۲ خرداد از این بازداشتگاه به بند عمومی زندان اوین منتقل شده بود اما مجددا در تاریخ ۲۴ خرداد، به یکی از سلول های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد.

هرانا در تاریخ ۳ خردادماه طی گزارشی به شرح آخرین وضعیت و تداوم بازداشت رسول بداقی پرداخته بود.

در آستانه هفته معلم در ایران شماری از فعالین صنفی توسط نهادهای امنیتی احضار و تعدادی نیز بازداشت شدند. روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته کشور در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ادارات آموزش و پروش در بیش از ۴۰ شهر دست به تجمع زده و شماری از فعالین صنفی نیز بازداشت شدند. هرانا پیشتر در گزارشی جامع به اعتراضات معلمان و فرهنگیان کشور در اردیبهشت‌ماه امسال پرداخته بود.

این فعال صنفی معلمان پیشتر نیز به دیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. اوایل خردادماه سال جاری محکومیت رسول بداقی توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. بر اساس حکم صادره آقای بداقی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به ۴ سال حبس و به اتهام “فعالیت های تبلیغی علیه نظام” به تحمل ۱ سال حبس و به عنوان مجازات تکمیلی به ممنوعیت خروج از کشور و منع اقامت در تهران و تمام استان های هم جوار به مدت ۲ سال محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۴ سال حبس در خصوص وی قابل اجرا است.

پیشتر در تاریخ ۱۵ فروردین ماه جلسه بدوی دادگاه رسیدگی به اتهامات رسول بداقی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. وی در این جلسه به حبس و محرومیت محکوم شده بود

این فعال صنفی معلمان در تاریخ ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود همراه با ضرب و شتم بازداشت و مورخ ۳۰ آذر همان سال با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

رسول بداقی بازرس کانون صنفی معلمان و عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.