مالیات نهادها و بنیادهای زیر مجموعه رهبر جمهوری اسلامی در پنج‌ماه اول سال: چیزی در حد صفر

دوشنبه, 14ام شهریور, 1401
اندازه قلم متن

مجموع مالیات پرداختی نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی و آستان قدس رضوی در پنج ماه نخست امسال ۱۱۸ میلیارد تومان بوده که معادل شش صدم درصد از کل درآمدهای مالیاتی دولت است.

مجموع مالیات پرداختی نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی و آستان قدس رضوی در پنج ماه نخست امسال ۱۱۸ میلیارد تومان بوده که معادل شش صدم درصد از کل درآمدهای مالیاتی دولت است.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری تسنیم به نقل از خزانه کل کشور منتشر کرده، دولت در پنج ماه نخست امسال بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد تومان مالیات از بخش‌های مختلف اقتصاد ایران دریافت کرده است.

نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی در پنج ماه گذشته تنها ۶۵ میلیارد تومان و شرکت‌های وابسته به آستان قدس رضوی تنها ۵۳ میلیارد تومان مالیات پرداخته‌اند.

این در حالی است که شرکت‌های غیردولتی در این مدت بیش از ۶۶ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخته‌اند و بیش از یک‌سوم درآمدهای مالیاتی دولت در بازه زمانی پنج‌ماهه را تامین کرده‌اند. مالیات بر درآمد پرداخت‌شده توسط اصناف و مشاغل هم بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

همچنین مالیات پرداختی کارمندان دولت و بخش عمومی در پنج ماه نخست امسال به بیش از هفت هزار میلیارد تومان و مالیات پرداختی کارکنان بخش خصوصی به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود. مقایسه آمار منتشر شده در این گزارش نشان می‌دهد مالیات دریافتی از حقوق کارمندان دولت بیش از ۶۰ برابر مالیات نهادهای حکومتی و مالیات دریافتی از حقوق کارمندان بخش خصوصی، ۹۰ برابر این عدد بوده است.

بر اساس این گزارش، میزان دریافت مالیات بر ثروت در دوره پنج ماهه نخست امسال، بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است. بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این مالیات، مربوط به نقل و انتقال سهام بوده و بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز از نقل و انتقال املاک، مالیات دریافت شده است.

دولت در این مدت بیش از ۴۷ هزار میلیارد تومان نیز از محل مالیات بر ارزش افزوده درآمد کسب کرده که معادل یک‌چهارم کل درآمدهای مالیاتی بوده است.

از: ایران اینترنشنال

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.