معاون وزیر ارتباطات: “وی چت” با دستور کمیته تعیین مصادیق فیلتر شد/ لغو مصوبه VPN قانونی

شنبه, 30ام آذر, 1392
اندازه قلم متن

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محدودیت دسترسی به سرویس «وی چت» را به دستور کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ عنوان کرد و گفت: این اپلی کیشن موبایل به دستور کمیته تعیین مصادیق و ابلاغ آن به شرکت ارتباطات زیرساخت از روز پنجشنبه ۲۸ آذر ماه برای کاربران ایرانی فیلتر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود خسروی صبح امروز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: دستور فیلتر کردن سایت های اینترنتی و سایر اپلی کیشن های کاربردی از وظایف کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ است و شرکت ارتباطات زیرساخت تنها مجری اجرای این دستورات است.

کاهش قطعی ۲۰ درصدی نرخ پهنای باند اینترنت

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به دستور وزیر ارتباطات برای کاهش قیمت نرخ پهنای باند اظهار داشت: هم اکنون فعالیت های توسعه ای برای کاهش قیمت پهنای باند را در دستور کار قرار داده ایم و سعی داریم انتقال میزبانی سایت های اینترنتی به داخل کشور در میزان پهنای باند صرفه جویی کنیم.

وی با بیان اینکه از سال گذشته افزایش چشمگیری در هزینه های جاری تامین پهنای باند داشتیم، اما افزایش قیمتی روی نرخ نهایی پهنای باند نداشته ایم، افزود: با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در زمینه انتقال پهنای باند سعی در کاهش قیمت ها داریم.

خسروی گفت: با استفاده از کابل پیشگامان از مسیر باراکا به چابهار بالغ بر ۴۰ گیگابیت بر ثانیه ظرفیت پهنای باند را افزایش داده ایم که در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی کمک گرفته ایم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با این وجود به دلیل دستور شخص وزیر ارتباطات قطعا ۲۰ درصد در نرخ پهنای باند کاهش خواهیم داشت.

مخابرات ۲۷۰ میلیارد تومان بدهکار است

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در زمینه اختلاف حساب این شرکت با شرکت مخابرات ایران نیز گفت: با مخابرات اختلافات زیادی داریم که البته بخشی از آن طبیعی است چراکه وقتی یک شرکت خصوصی می شود و بخش هایی از آن در دل حاکمیت باقی می ماند، اختلافاتی پیش می آید.

وی افزود: طلبی که شرکت ارتباطات زیرساخت از مخابرات دارد، تا پایان سال ۹۱، ۲۷۰ میلیارد تومان برآورد می شود و این در حالی است که مخابرات تنها ۱۲۰ میلیارد تومان آن را پذیرفته است.

خسروی با بیان اینکه منتظر رفع شدن این اختلافات هستیم، افزود: ما می گوییم اگر مخابرات با همین ۱۲۰ میلیارد تومان نیز موافق است این طلب را تسویه کند. در همین حال هفته گذشته نیز جلسه ای با مخابرات داشتیم و کارگروهی ایجاد کرده ایم تا این موضوع را رفع کند.

لغو مصوبه VPN قانونی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه استقبالی از VPN قانونی نشد، گفت: با وجود امکاناتی که فراهم کرده ایم و سرمایه گذاری بر روی تجهیزات قانونمند شدن VPN، اما شواهد نشان می دهد که از این طرح استقبالی صورت نگرفت و بر این اساس از شورای عالی فضای مجازی تقاضا کرده ایم این مصوبه را لغو کند.

راه اندازی سامانه امنیت شبکه زیرساخت

وی همچنین از راه اندازی سامانه امنیت شبکه ارتباطات زیرساخت (SOC) به عنوان یکی از برنامه‌های صد روزه شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد و گفت: در همین حال افزایش یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری، افزایش ۴۰ گیگابیتی پهنای باند بین الملل و ۲۵ گیگابیتی ظرفیت اینترنت داخل کشور از دیگر برنامه های صد روزه این بخش بوده که به اجرا رسیده است.

طراحی نرم افزار داخلی برای شناسایی قاچاق مکالمات

به گزارش مهر، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین از طراحی و تهیه نرم افزاری برای شناسایی و مانیتور قاچاق مکالمات و ترافیک ارتباطی خبر داد و گفت: قاچاق صوت سالانه ضرر و زیان اقتصادی و امنیتی بسیاری برای کشور ایجاد می کند که با طراحی این نرم افزار مدیریت مکالمات در دروازه ورودی کشور صورت می گیرد و امیدواریم به وسیله این نرم افزار داخلی که یکماه است به کار گرفته شده بتوانیم جلوی ترافیک غیرمجاز را به کشور بگیریم.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.